شناسهٔ خبر: 176794 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

معافیت تبادلات کرونایی از تحریم‌ها با وجود خودکفایی ایران در تولید واکسن بی‌معنا است

محسنی بندپی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه طی یک سال گذشته معافیت تحریمی ایران در حوزه کرونا بی‌اثر بوده است، گفت: تحریم‌ها در حوزه بانک و حمل و نقل، عملا مانع هرگونه تبادل در حوزه تجهیزات کرونا به ایران شده است.

به گزارش «نماینده»، محمدعلی محسنی بندپی ، تمدید یکساله معافیت مبادلات مربوط به کرونا از تحریم‌های ایران  از سوی آمریکا را مضحک دانست و گفت: اکنون بحث مقابله با کرونا در دنیا به خصوص در جمهوری اسلامی کنترل شده و اگر آنها واقعا به دنبال کاهش فشار به ایران هستند باید در حوزه غذا و دارو و نهاده‌های دامی معافیت ایجاد کنند تا حسن نیت خود را نشان دهند.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی در ادامه چنین اقداماتی از جانب آمریکا را صرفا ژست حقوق بشری دانست و اظهار داشت: اخیرا آمریکایی ها به دلیل فشارهای تحریمی که به ایران وارد کرده اند تحت فشار بوده اند لذا با چنین معافیت هایی قصد دارند همچنان مدعی حقوق بشر باقی بمانند.

وی در ادامه در تشریح علت بی معنا بودن چنین معافیتی طی یک سال گذشته، عنوان کرد: علیرغم معافیت، به علت وجود تحریم ها به اشکال دیگر مثل تحریم های بانکی و حمل و نقل و هراس شرکت های بین المللی از ارتباط با ایران، عملا امکان وجود هیچگونه تبادلی در حوزه کرونا وجود نداشت.

عضو کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیز که وضعیت بیشتر شهرهای ایران آبی است و ما نیازی به تجهیزات و مراودات در حوزه کرونا نداریم، آن هم در شرایطی که حتی با خودکفایی می توانیم نسبت به صادر کردن اقلام این حوزه نیز اقدام کنیم.

نظر شما