شناسهٔ خبر: 176784 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

سازمان انرژی اتمی در روابط با آژانس بین المللی انرژی اتمی بازنگری کند

جعفر قادری نماینده مجلس تاکید کرد: درست است که مسیردیپلماسی همواره باز است و قطعنامه صرفا محتوایی بود اما اثر روانی خود را به دنبال دارد از این رو نمی توان به راحتی از اقدام ضد ایرانی طرف های برجام چشم پوشی کرد.

به گزارش «نماینده» جعفر قادری،  با اشاره به تماس تلفنی وزیر خارجه کشور با دبیرکل سازمان ملل متحد درباره قطعنامه و ادامه دار بودن مسیر دیپلماسی برای حصول نتیجه در مذاکرات گفت: دبیرکل سازمان ملل و دبیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی از خود اراده ای ندارند و قدرت های بین الملل اراده خود را بر این آقایان تحمیل می کنند، صحبت های دبیرکل سازمان ملل متحد تنها توجیه کننده ناتوانی خود است.

نماینده مردم شیراز در مجلس ادامه داد: در طول سال های گذشته نیز شاهد بودیم در پشت پرده حق را به ایران می دادند اما در مجامع عمومی و بیان نظر در مقابل همگان متضاد رفتار کردند و بیانیه ضد ایرانی صادر می کنند، نظر و خواسته کشورهای غربی را دنبال می کنند.

وی تاکید کرد: درست است که مسیردیپلماسی همواره باز است و قطعنامه صرفا محتوایی بود اما اثر روانی خود را به دنبال دارد از این رو نمی توان به راحتی از اقدام ضد ایرانی طرف های برجام چشم پوشی کرد.

این نماینده مجلس اظهار داشت: باید در روابط و همکاری با آژآنس بازنگری انجام دهیم و به تمام فعالیت های داوطلبانه اتمام دهیم تا حساب کار دستشان بیاید و دیگر علیه فعالیت هسته ای صلح آمیز ایران قطعنامه صادر نکنند.

 نتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد در گفتگوی تلفنی با وزیر امور خارجه ایران بر اهمیت ادامه گفتگوهای وین تاکید کرده و دیپلماسی را بهترین مسیر حل اختلافات بین جمهوری اسلامی ایران و برخی دیگر از طرف های مذاکرات برجام دانست.

دبیرکل سازمان ملل متحد همچنین قطعنامه اخیر آژانس بین المللی انرژی اتمی در مورد ایران را صرفا دارای محتوای  توصیه ای خواند و بر اهمیت تداوم مذاکرات تاکید کرد.

نظر شما