شناسهٔ خبر: 176761 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

جلال‌زاده: نرسیدن به‌موقع دارو به بیماران ایرانی فقط یک مورد نقض حقوق بشر در ایران است

وحید جلال‌زاده رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به ملاقاتش با گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد "تاثیر منفی اقدامات یکجانبه قهرآمیز بر بهره‌مندی از حقوق بشر" گفت:‌ نرسیدن دارو به‌موقع به بیماران ایرانی و تلف شدن این عزیزان، تنها یک مورد نقض حقوق بشر تحریم‌ها در ایران بوده است.

به گزارش «نماینده»، وحید جلال‌زاده در سومین جلسه ستاد “هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی و بزرگداشت شهدای هفتم تیر” اظهار کرد: امروز ما با استاندارد دوگانه در قدرت بین المللی مواجه هستیم. زبان قدرت‌های بین‌المللی زور است. قدرت‌های امروز دنیا هر زمان که اراده می‌کنند، قوانین را زیرپا می‌گذارند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم با بیان اینکه بیشترین نقض حقوق بشر از آنِ آمریکا است، گفت: آمریکا این نقض حقوق را هم در حق مردم و کشور خودش و هم در برابر کشورهای دیگر انجام می‌دهد. جمعیت آمریکا ۵ درصد جمعیت کل دنیاست اما ۲۵ درصد زندانی‌های دنیا در زندان‌های آمریکا هستند. خشونت و ظلم علیه لاتینی‌تبارها، زنان، سیاه‌پوست‌ها و… روزانه صورت می‌گیرد؛ اما آمریکا خودش را با رنگ و لعاب به عنوان حافظ و واضع حقوق بشر معرفی می‌کند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس با اشاره به قانون “جنگ علیه ترور” کشور آمریکا اظهار کرد: نزدیک به ۸۵ میلیون مردم دنیا از این قانون آمریکا خسارت دیدند. میلیون‌ها نفر در همین افغانستان آواره شدند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به سفر و گزارش «آلنا دوهان»، گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد "تاثیر منفی اقدامات یکجانبه قهرآمیز بر بهره‌مندی از حقوق بشر" گفت: ‌من با ایشان ملاقات داشتم. تنها یک مورد نقض حقوق بشر تحریم‌ها در ایران نرسیدن دارو به‌موقع به بیماران ایرانی و تلف شدن این عزیزان بوده است.

وی با بیان اینکه دولت مدرن آمریکا از خلال سینما معرفی می‌شود، گفت: دست کم باید بتوانیم به بهانه هفته حقوق بشر آمریکایی، چهره واقعی آمریکا را به مردم خودمان معرفی کنیم. گاهی اوقات ما واقعیات را به مردم معرفی نمی‌کنیم. نسل جدید ما چقدر با جنایات قدرت‌ها آشنایی دارد؟ فرقه‌ای که دستش به خون ۱۷ هزار شهید آلوده است، کم مانده جمهوری اسلامی را به نقض حقوق بشر متهم کند. این هفته یک هفته یادآوری است.

جلال‌زاده در پایان از همه دستگاه‌ها به‌خاطر رعایت ماموریت‌ ملی و دینی تشکر و اظهار کرد: ما باید از خودمان دفاع کنیم. دفاع یعنی افشا کردن چهره عریان آمریکا. ما باید گروه‌های همداستان با آمریکا را به مردم بشناسانیم.

نظر شما