شناسهٔ خبر: 176757 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

قطعنامه شورای حکام تحت فشار آمریکا و غرب تصویب شد

علیرضابیگی عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت: قطعنامه ضد ایرانی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی یک قطعنامه سیاسی بود که تحت فشار آمریکا و غرب تهیه و تصویب شد.

به گزارش «نماینده»، احمد علیرضا بیگی قطعنامه ضدایرانی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را قطعنامه‌ای سیاسی خواند و گفت: این قطعنامه تحت تاثیر و فشار آمریکا و رژیم صهیونیستی و متحدان آنها تهیه شده بود و به تصویب اعضای شورای حکام رسید.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر به تاریخ صدور قطعنامه‌های شورای حکام و شورای امنیت سازمان ملل در مورد ایران بنگریم، می‌بینیم که هیچ یک از این قطعنامه‌ها جنبه حقوقی و فنی ندارد و همه آنها سیاسی و در مسیر خواسته‌های آمریکا و غرب تهیه و تصویب شده اند.

وی اظهار داشت: گزارش اخیر آژانس در مورد فعالیت‌های هسته‌ای ایران تحت فشار غرب تهیه شده بود و سایه سنگین صهیونیست‌ها در تدوین گزارش مشاهده می‌شد.

علیرضابیگی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در طول سال‌های پس از انقلاب اسلامی با تکیه بر حمایت‌های مردم همواره از فراز و فرودها و مشکلاتی که غرب برای کشورمان ایجاد کرده، عبور کرده است و بار دیگر هم با پشتیبانی همین ملت می‌تواند از گردنه‌های پیش رو عبور کند.

وی یادآور شد: تاریخ به ما نشان داده که تامین خواسته‌های غرب هیچ فایده‌ای ندارد و تنها نتیجه آن پرروتر شدن غرب و زیادخواهی آنهاست.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: رمز موفقیت ما در شرایط فعلی تکیه بر توان داخلی و پشتیبانی مردم از نظام است و مماشاتی با غرب فایده‌ای ندارد.

نظر شما