شناسهٔ خبر: 176755 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

بازگشت به مذاکرات منتفی نیست/ سازمان انرژی اتمی موظف به افزایش سطح غنی سازی

عمویی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد:سازمان انرژی اتمی موظف است بر اساس نیاز های کشور سطح غنی سازی را افزایش دهد.

به گزارش «نماینده»، ابوالفضل عموئی، با اشاره به اقدام اخیر شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی، اظهار داشت: بر اساس قانون اقدام راهبردی ظرفیت تولید اورانیوم غنی شده باید افزایش یابد و سازمان انرژی اتمی  موظف است بر اساس نیاز های کشور سطح غنی سازی را افزایش دهد.

وی با اشاره به برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران، افزود: در حال افزایش ذخایر خود هستیم و این کار توانمندی هسته‌ای کشور را افزایش داده و همینطور قدرت چانه زنی را در موضوع مذاکرات هسته ای تقویت می کند. 

وی در خصوص جمع آوری دوربین های نظارتی فرا پادمانی گفت: این اقدام از جمله اقدامات مقابله ای در پاسخ به قطعنامه شورای حکام بود که دولت به طور شفاف آن را اعلام و مجلس هم از آن حمایت کرد؛ همینطور بحث افزایش سانتریفیوژهای نسل جدید هم مورد حمایت مجلس است.

وی تصریح کرد :طرفی که در روند مذاکرات مشکل ایجاد کرده، آمریکا است؛ ضمن اینکه این کشور اعلام کرده فشار حداکثری شکست خورده اما در عمل می‌خواهد اجزای آن یعنی تحریم را حفظ کند، هر لحظه که آمریکایی ها اعلام کنند برای رفع تحریم های مورد نظر ایران آمادگی دارند، حتماً مذاکرات می تواند به سرعت به نتیجه برسد و فکر می کنیم بازگشت به مذاکرات منتفی نیست. 

نظر شما