شناسهٔ خبر: 176753 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

شاهد پیش بینی افق روشنی در روابط ایران و ونزوئلا هستیم/ آمریکای جنوبی فرصت‌های اقتصادی زیادی دارد

رحیمی جهان آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد رییس جمهور ونزوئلا در ایران و رایزنی های فشرده برای توسعه همکاری های دوجانبه مبتنی بر قرارداد تعاملات راهبردی طولانی مدت بیانگر افق روشن در حوزه سیاست خارجی است.

به گزارش «نماینده»، جلیل رحیمی جهان آبادی در رابطه با اهمیت انعقاد قرارداد همکاری راهبردی طولانی مدت میان ایران و ونزوئلا، گفت: حوزه آمریکای جنوبی از لحاظ اقتصادی، صادرات و واردات برای کشورمان ارزشمند است.

نماینده مردم تربت‌جام و تایباد و باخرز و صالح آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مواضع سیاسی مستقل کشورهای حاضر در آمریکای جنوبی امری قابل تامل و مولفه خوبی برای توسعه همکاری های دوجانبه بشمار می رود، اظهار کرد: در این میان ظرفیت های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی خوبی در همه کشورهای این منطقه از جهان وجود دارد که می تواند برای ایران فرصت ساز باشد.

وی با بیان اینکه ونزوئلا یکی از تولیدکنندگان مهم نفت در جهان محسوب می شود، ادامه داد: در واقع تعاملات ایران و نزوئلا در حوزه انرژی نیز می تواند یکی دیگر از ظرفیت های ارزآور برای دو کشور محسوب می شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به یادآوری اینکه نفوذ ایالات متحده در میان کشورهای آمریکای جنوبی و مرکزی کاهش یافته است، افزود: بنابراین توسعه روابط با کشورهای هدف مانند نیکاراگوئه، کوبا، ونزوئلا، برزیل و غیره نباید مورد غفلت قرار بگیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بنابراین حضور رییس جمهور ونزوئلا در ایران و رایزنی های فشرده برای توسعه همکاری های دوجانبه مبتنی بر قرارداد تعاملات راهبردی طولانی مدت بیانگر افق روشن در این عرصه است.

نظر شما