شناسهٔ خبر: 176748 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

همکاری راهبردی ایران و ونزوئلا می‌تواند فشارهای ایالات متحده را کاهش دهد

نوش آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد همکاری راهبردی طولانی مدت میان ایران و ونزوئلا می تواند فشارهای ایالات متحده را کاهش دهد.

به گزارش «نماینده» حسین نوش آبادی ، در رابطه با اهمیت انعقاد قرارداد همکاری راهبردی طولانی مدت میان ایران و ونزوئلا، گفت: بسیاری از کشورهای آمریکای جنوبی سیاست های ضداستکباری دارند از این رو برای افزایش سطح روابط با ایران تحت فشارهای آمریکا قرار ندارند که فرصت خوبی بشمار می رود.

نماینده مردم ورامین ، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بخش خصوصی ایران می تواند در حوزه های اقتصادی، همکاری های دوجانبه خوبی با کشورهای آمریکای جنوبی از جمله ونزوئلا داشته باشد، اظهار کرد: در این راستا باید یادآور شد تفاهم نامه ها و اسناد همکاری خوبی در گذشته نیز با کشورهای آمریکای جنوبی امضاء و انعقاد شده اما تاکنون به خوبی عملیاتی نشده است.

وی ادامه داد: هر چند باید اذعان کرد انعقاد تفاهم نامه های راهبردی طولانی مدت و استراتژیک خصوصا در عرصه اقتصادی و کشاورزی می تواند فرصت ها و مزیت های زیادی را برای جمهوری اسلامی رقم بزند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه نمایندگی های کشورمان در حوزه آمریکای جنوبی باید بیش از گذشته فعالیت داشته باشند، افزود: در واقع هنوز در حوزه تحقق دیپلماسی اقتصادی و رفع موانع موجود تجارت و افزایش حجم مبادلات اقتصادی با کشورهای این منطقه ضعیف هستیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه افزایش سطح مناسبات با کشورهای این منطقه می تواند فشارهای یکجانبه آمریکایی ها را کاهش دهد، خاطرنشان کرد: بنابراین انعقاد قرارداد همکاری راهبردی طولانی مدت میان ایران و ونزوئلا امری قابل تامل است اما برای تحقق و عملیاتی کردن مفاد آن باید اقدامات جدی صورت بگیرد.

نظر شما