شناسهٔ خبر: 176735 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

قطع بی‌برنامه برق تولید دارو را با مشکل مواجه می کند

روح الامینی رئیس کمیته دارو و غذای کمیسیون بهداشت مجلس با هشدار نسبت به اینکه قطع بی‌برنامه برق تولید دارو را با مشکل مواجه می کند، گفت: صنایع دارویی باید برق مورد نیاز خود را دریافت کنند و نیاز است دولت تدابیر لازم را در این رابطه به کار ببرد و نباید به گونه ای اقدام کرد که با اخلال در روند تولید دارو مجبور شویم به واردات روی بیاوریم.

به گزارش «نماینده»، عبدالحسین روح الامینی نجف آبادی با بیان اینکه بخشنامه‌های جیره‌بندی  برق، باعث نگرانی صنایع دارویی شده است، گفت: صنایع دارویی در حال حاضر با مشکلات زیادی مواجه هستند و نباید با قطعی برق مشکلات‌شان را افزایش داد.

وی ادامه داد: صنایع دارویی و واکسن شرایط خاصی دارند و شیوه کار و فعالیت آنها با دیگر صنایع متفاوت است در واقع آب و هوای استریل و سردخانه باید به صورت 24 ساعته و دائم در گردش باشد و قابل قطع شدن نیست و استفاده از ژنراتور هم برای چند ساعت مختصر جوابگو است.

نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم با بیان اینکه وضعیت دارو با هیچ صنعتی قابل مقایسه نیست، افزود: می‌طلبد پیش از هر اقدامی در مورد قطع برق با فعالان عرصه دارویی و داروسازان مشورت های لازم صورت گیرد تا از تبعات آن جلوگیری شود.

روح‌الامینی با بیان اینکه قطع بی برنامه برق کمبود دارو را در پی دارد، گفت: صنایع دارویی باید برق مورد نیاز خود را به موقع دریافت کنند و نیاز است دولت و وزارت نیرو تدابیر لازم را اتخاذ کنند و به گونه ای اقدام نکنند که با اخلال در روند تولید دارو مجبور شویم به واردات روی بیاوریم./

نظر شما