شناسهٔ خبر: 176731 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

جوکار: قطعنامه ضدایرانی شورای حکام بخشی از سناریوی دشمن برای زورگویی به ایران است

جوکار رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها گفت: امروز برای همه شفاف است که آژانس بین المللی انرژی اتمی دست آویز قدرت های زورگو شده و با صدور قطعنامه علیه ایران به دنبال تحمیل شرایط خود در مذاکرات هسته ای به جمهوری اسلامی هستند.

به گزارش «نماینده»، محمدصالح جوکار با اشاره به صدور قطعنامه شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی علیه ایران، بیان کرد: این قطعنامه بیشتر دارای بار سیاسی است تا بار حقوقی. کاملا برای دنیا روشن است که پشت آن نیز آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند. صدور این قطعنامه بخشی از  سناریویی است که فشار بیشتری به ایران وارد کنند تا شرایط مد نظر آنها را در مذاکرات بپذیرد و امتیازات بیشتری را از ایران اخذ کنند.

وی در ادامه اظهار کرد: جالب این است که رژیم صهیونیستی که پشت این قطعنامه است، خودش هیچکدام از پادمان های آژانس بین المللی انرژی اتمی را نپذیرفته و هیچ گونه اطلاعاتی از فعالیت های هسته ای خود در اختیار آژانس بین المللی اتمی و در اختیار نهادهای بین المللی قرار نداده است.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: حال با اسنادی که هیچ گونه سندیتی نداشته و ساختگی می باشد در شورای حکام علیه جمهوری اسلامی قطعنامه صادر می کنند. در حالی که آژانش بین المللی انرژی اتمی و شورای حکام موظف هستند تا از کشورهای عضو این نهاد در راستای توسعه صلح آمیز هسته ای حمایت کنند. تا به امروز غیر از کارشکنی اقدام دیگری برای ایران انجام نداده اند.

رئیس کمیسیون امورداخلی کشور در ادامه تاکید کرد: ایران توقعی بیش از این از آژانس و شورای حکام نداشت. آژانس بین المللی انرژی اتمی دستآویز قدرت های بزرگ شده و در مسیر اجرای سیاست های ظالمانه این قدرت ها در دنیا گام بر می دارند. اما خود آمریکایی ها می دانند در بحث تحریم ها شکست خورده اند. آنها دیدند زمانی که یک کشور ثالث نفت ما را توقیف کرد و دست به دزدی دریایی زد پاسخ کوبنده ای را دریافت کرد.

جوکار افزود: در حوزه هسته ای نیز ایران با قدرت گام برخواهد داشت. کاملا شفاف است است که اینها جز خیانت در حق ملت ایران کار دیگری انجام نمی دهند. شورای حکام به دنبال این است تا منافع ملت ایران را نادیده گرفته و آن را از بین ببرد. ما تجربیات زیادی از گذشته داریم. شورای حکام امروز در دست قدرت های زورگو است و انتظاری جز این رفتارهای ضد حقوق بشری از آنها نمی رود.

نظر شما