شناسهٔ خبر: 176691 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

دولت سیزدهم در مهار بیماری کرونا از همه ظرفیت های کشور استفاده کرد

ویس کرمی نماینده مردم خرم آباد با بیان اینکه دولت در مهار ویروس کرونا از همه ظرفیت‌های کشور استفاده کرد، گفت: آیت الله رئیسی در رایزنی با چند کشور تلاش فراگیری جهت تهیه واکسن انجام داد و دستاورد این تلاش ها تک رقمی شدن آمار مرگ و میر ناشی از کرونا در کشور است.

به گزارش «نماینده»، مهرداد ویس کرمی در مورد عملکرد دولت سیزدهم در مقابله با ویروس کرونا گفت: در دولت قبل به رغم تلاش های زیادی که جهت مهار این ویروس صورت گرفت، اما توفیقات چندانی حاصل نشد و یکی از عذرهای آنها این بود که توان خرید واکسن را نداریم در صورتی که در همان شرایط کشور تحویل دولت سیزدهم شد و با همتی که در این دولت انجام شد ارز مورد نیاز تهیه واکسن تهیه شد و تامین واکسن در اولویت قرار گرفت.

نماینده مردم خرم آباد تصریح کرد: آیت الله رئیسی در رایزنی و تماس تلفنی با چند کشور تلاش فراگیری جهت تهیه واکسن انجام داد و دستاورد این تلاش ها به صفر رساندن و تک رقمی شدن آمار مرگ و میر ناشی از کرونا در کشور است.

عضو کمیسیون  آموزش مجلس مهار ویروس کرونا در کشور را مدیون تلاش و همت جهادی رئیس جمهور و سایر نهادهای انقلابی دانست و گفت: یکی از تهدیدهای که در این حوزه، تبدیل به فرصت شد توانایی ساخت واکسن تولید داخلی کشور بود که آثار مثبت این اقدام در دراز مدت مهمتر از مهار کروناست.

ویس کرمی اضافه کرد: امروزه خیلی از کشورها به رغم پیشرفت‌های که در علم پزشکی دارند، اما آمار مرگ و میر کرونا آنها بالاست در کشور ما این ویروس مهار شده است البته همراهی مردم در این مسیر بسیار  اثر بخش بوده است.

وی با اشاره به نقش گروه های جهادی در مقابله با ویروس کرونا بیان داشت: یکی از مزایای مثبت دولت سیزدهم در مقابله با کرونا این بود که از همه ظرفیت های  موجود کشور استفاده کرد و همکاری همه نهادها را به عنوان یک مبنا و اساس در مهار کرونا قرار داد در  این راه هم موفق شد.

نماینده مردم خرم آباد با بیان اینکه باید مواظب جهش‌های احتمالی کرونا باشیم، گفت: توصیه به مردم این است که پروتکل های بهداشتی را همچنان رعایت کنند تا این ویروس ریشه کن شود چون خیلی از مشکلات کشور تحت الشعاع این ویروس قرار گرفته است.

عضو کمیسیون آموزش  همکاری دولت و مجلس را در مهار ویروس کرونا  موفقیت آمیز دانست و گفت: مجلس در کمک به دولت برای مهار ویروس کرونا همراهی و مساعدت‌های خود را به نحو احسن انجام داد و همواره در کنار دولت بوده است و یکی از موفقیت های دولت سیزدهم در مهار  این ویروس همراهی و هماهنگی بین دولت و مجلس و نهادهای انقلابی بود که امروزه توانستیم بر این بیماری غلبه کنیم و در مهار و کنترل آن موفق شویم.

نظر شما