شناسهٔ خبر: 176666 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

عدم اختیارات مدیران برای کمک به شرکت های دانش بنیان رفع شود

ابراهیم عزیزی شیراز نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی گفت: عدم وجود اختیارات و انگیزه لازم در بین مدیران برای کمک به شرکت های دانش بنیان موضوع بسیار مهمی است که باید رفع شود.

به گزارش «نماینده»، ابراهیم عزیزی در نشست هم اندیشی شرکت‌های دانش بنیان بخش کشاورزی استان فارس تاکید کرد: باید از شرکت‌هایی که با ایده خوب و با انگیزه در حوزه امنیت غذایی فعالیت دارند، حمایت کنیم.

وی با بیان اینکه استقلال آزادی و جمهوری اسلامی از دستاوردهای انقلاب اسلامی در مکتب امام (ره) است و به طور قطع به یقین یکی از مسائل مهم استقلال اقتصادی است، افزود: کشوری که برای تأمین امنیت غذایی خود نیازمند به خارج از مرزهای جغرافیایی و بیگانگان شود نمی‌تواند به همه اهداف و آرمان‌ها برسد.

عزیزی به مشکلات شرکت‌های دانش بنیان نیز گریزی زد و ابراز کرد: عدم تأمین منابع مالی و صدور مجوزها و نداشتن مکان مناسب، عدم بهره گیریاز محصولات تولیدی این شرکت‌ها مثل هیدروپونیک ها و امکان صادرات محصولات از اهم موارد است.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه همه دستگاه‌ها و مدیران باید نسبت به حل مشکلات شرکت‌ها دانش بنیان و مجموعه پارک علم و فناوری همکاری کنند، اظهار کرد: عدم وجود اختیارات و انگیزه لازم در بین مدیران برای کمک به شرکت‌ها موضوع بسیار مهمی است که باید رفع شود.

وی با بیان اینکه فرهنگ سازی برای حمایت از مبحث دانش بنیان لازم است، ابراز کرد: باید برای تولیدات دانش بنیان به طور مثال ماشین آلات استانداردهایی لحاظ کرد زیرا به نظر می‌آید کاربردی است.

نماینده مردم شهرستان‌های شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با یادآوری ظرفیت‌های موجود برای حل مسائل و مشکلات شرکت‌های دانش بنیان اضافه کرد: این وظیفه همه است تا برای حل مشکلات شرکت‌های دانش بنیان تسهیلگری کنند.

نظر شما