شناسهٔ خبر: 176660 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

سازمان ملل پیگیر تحقق آتش بس پایدار در یمن باشد

میرتاج الدینی رییس کمیته امور یمن در مجلس یازدهم گفت: فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن باید مسئله آتش بس پایدار را پیگیری و سپس درصدد دستیابی به راه‌حل سیاسی باشد.

به گزارش «نماینده»، سیدمحمدرضا میرتاج الدینی در خصوص استقبال جمهوری اسلامی از تمدید آتش بس در یمن برای ۲ ماه دیگر، گفت: موضوع آتش بس باید منجر به رفع کامل محاصره این کشور شود وگرنه ملت مظلوم یمن در زندان وسیعی قرار دارند که چنین امری منجر به افزایش آسیب و بحران انسانی می شود.

نماینده مردم تبریز و آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بر این اساس فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن باید مسئله آتش بس پایدار را پیگیری و سپس درصدد دستیابی به راه‌حل سیاسی باشد.

وی ادامه داد: امروزه همه کارشناسان اعتقاد دارند خروج از بحران یمن بدون مشارکت گروه های سیاسی این کشور امکان پذیر نیست.

رییس کمیته امور یمن در مجلس یازدهم افزود: همچنین باید اذعان کرد در آتش بس باید شاهد توقف کامل حملات نظامی زمینی، دریایی و هوایی به یمن باشیم نه اینکه این موضوع پس از چند روز از سوی متجاوزان ائتلاف عربی نقض شود.

نایب رئیس فراکسیون نیروهای مردمی انقلاب در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این میان باید یادآور شد بدون شک یمنی ها در حال دفاع از سرزمین شان در مقابل متجاوزان هستند از این رو حق مشروعی را پیگیری می کنند.

نظر شما