شناسهٔ خبر: 176641 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

قطعنامه احتمالی شورای حکام سیاسی است

علیرضا سلیمی عضو هیات رئیسه مجلس تاکید کرد: هدف از صدور قطعنامه در شورای حکام تحمیل شروط به ایران برای احیای برجام است.

به گزارش «نماینده» علیرضا سلیمی، در واکنش به احتمال صدور قطعنامه شورای حکام علیه ایران، گفت: روشن است که این قطع‌نامه سیاسی است و هدف از آن تحت فشار قراردادن ایران برای پذیرفتن شروط تحمیلی در مذاکرات احیای برجام است. در واقع آمریکایی ها به دنبال توافق نیستند می خواهند خواسته هایشان را تحمیل کنند، اروپا هم نشان داد تابع کاخ سفید است و مسائل را از دیدگاه حقوقی مورد بحث قرار نمی دهد.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس تاکید کرد: پیش نویس قعطنامه کاملا غیر فنی و در جوی سیاسی آماده شده که نشان دهنده فشار آمریکایی ها برای حمایت از اسرائیل است، روند پیش آمده باعث می شود افکار عمومی دنیا شورای حکام و کشورهای اروپایی را تابعی از صهیونیست ها بدانند. انتظار می رفت حداقل اروپایی‌ها نشان دهند فارغ از فشارهای لابی صهیونیستی، مستقل تصمیم می‌گیرند.

وی تاکید کرد: به نظر می رسد در این فضا کشورهای منطقه هم آتش بیار معرکه هستند که جمهوری اسلامی این موارد را فراموش نخواهد کرد.

عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه نفوذ لابی صهیونیست ها در کشورهای اروپایی جای شگفتی است، اظهار داشت: این اتفاق نشان داد تا چه اندازه کشورهای اروپایی قدرت تصمیم گیری ندارند.

نظر شما