شناسهٔ خبر: 176640 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

انتقاد دبیرکل جامعه اسلامی فرهنگیان کشور از تعلل در اجرای قانون رتبه بندی معلمان

کریمی فیروزجایی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی از تعلل دولت در اجرای قانون رتبه بندی معلمان انتقاد کرد.

به گزارش «نماینده»، علی کریمی فیروزجایی با انتقاد از تعلل دولت در اجرای قانون رتبه بندی معلمان، اظهار کرد: دولت باید بر اساس قانون تصویبی مجلس، هر چه سریع تر نسبت به ابلاغ آئین نامه اجرایی این قانون اقدام کند. با تصویب مجلس و موافقت دولت حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرای این قانون در کشور اختصاص یافت. 

 ‏دبیرکل جامعه اسلامی فرهنگیان کشور با تأکید بر قطعی بودن اجرای قانون رتبه بندی معلمان، یادآورشد: مجلس با مشورت دولت تمامی ابعاد این قانون را بررسی و تصویب کرد. وزارت آموزش و پرورش باید طبق مصوبه مجلس، قانون رتبه بندی معلمان را بطور کامل اجرا کند.

این نماینده مجلس با تکذیب شایعه منتفی شدن اجرای این قانون گفت: مجلس رتبه بندی معلمان را خط قرمز خود می داند و با تمام توان از اجرایی شدن قانون رتبه بندی معلمان حمایت می کند. هم اکنون هیچ ابهامی در خصوص اجرای قانون رتبه بندی معلمان وجود ندارد.

وی  با اشاره به تردیدافکنی برخی رسانه  ها در مورد اجرای این قانون گفت: این قانون از ضمانت اجرایی بالایی برخوردار است و توقف آن ممکن نیست.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: تلاش نمایندگان مجلس برای حل مسائل مبتلابه معلمان و دستگاه تعلیم و تربیت در خانه ملت ادامه دارد.

کریمی فیروزجایی با زیربنایی دانستن آموزش و پرورش، افزود: حل چالش های اساسی تعلیم و تربیت نیازمند عزم و اراده ملی است. 

عضو هیأت رئیسه مجلس یازدهم با تأکید بر افزایش تعاملات فرهنگی در بستر آموزش و پرورش افزود: استحکام زیرساخت‌های فرهنگی جامعه در گرو توجه به آموزش و پرورش است. ارتقای شاخص های توسعه فرهنگی و اجتماعی در جامعه به میزان سرمایه گذاری در این بستر تعالی بخش بستگی دارد.

نماینده مردم بابل در مجلس با تأکید بر لزوم تعمیق باورهای فرهنگی جامعه افزود: انگاره سازی فرهنگی مبتنی بر باورهای اعتقادی و ارزشی، ضرورت راهبردی برای اعتلای کشور است.

نظر شما