شناسهٔ خبر: 176613 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

نظارت مجلس قوی شود/ باید به دستگاه‌های اجرایی تلنگر جدی بزنیم

زارع عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه لازم است نظارت‌های قوی و میدانی در دستور کار نمایندگان قرار گیرد،گفت: مجلس باید با نظارت‌های خود تلنگر جدی به دستگاه‌های اجرایی بزند.

به گزارش «نماینده» رحیم زارع ، درباره عملکرد مجلس یازدهم در دو سال گذشته، گفت: نقطه قوت مجلس یازدهم، هماهنگی، وحدت و همدلی میان نمایندگان است و این مسئله یکی از مسائل مهم و برجسته این مجلس است.

وی بیان کرد: نمایندگان مجلس یازدهم تاکنون دغدغه‌های معیشتی و اقتصادی مردم را به خوبی پیگیری کردند. مجلس نسبت به مسائل روز به خوبی ورود کرده و راهکارهای قانونی و نظارتی لازم را در این زمینه مورد توجه قرار داده است.

نماینده مردم آباده در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آن چیزی که مجلس یازدهم باید در دو سال آینده مورد توجه قرار دهد، این است که نمایندگان باید بیشتر روی بُعد نظارتی مجلس شورای اسلامی متمرکز شوند.

زارع ادامه داد: باید مجلس از ابزارهای نظارتی خود بیشتر استفاده کنند و نظارت مجلس حتماً باید تقویت شود.

وی متذکر شد: معمولاً در مجالس مختلف یکسری تحقیق و تفحص مطرح می‌شود و در نهایت هم بی‌نتیجه می‌ماند. نباید نظارت مجلس فقط در حد تحقیق و تفحص باقی بماند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: لازم است نظارت‌های قوی و میدانی در دستور کار نمایندگان قرار گیرد. مجلس باید با نظارت‌های خود تلنگر جدی به دستگاه‌های اجرایی بزند تا آنان قوانین را به طور کامل و به درستی اجرا کنند.

زارع با اشاره به اینکه مجلس یازدهم در حوزه محرومیت‌زدایی، رفع مشکل آب و محیط زیست و کاهش فقر اقدامات ارزنده‌ای انجام داده است، گفت: مجلس همواره دغدغه حل مشکلات مردم را داشته و به خوبی به این موضوعات ورود کرده است. اگر مصوبات مجلس درباره برخی از موضوعات به نتیجه نرسیده، به این دلیل است که مجلس یک روی سکه است و باید دستگاه‌های اجرایی هم مصوبات مجلس را به طور کامل و دقیق اجرا کنند.

نظر شما