شناسهٔ خبر: 176607 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

تنها راه نجات کشور، بازگشت به مبانی امام خمینی (ره) است

سلیمی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی خطاب به مسئولان، گفت: امروز بیش از گذشته نیاز داریم به مبانی امام (ره) بازگردیم و دیدگاه های ایشان را مرور کنیم زیرا راه نجات از مشکلات و دغدغه های امروزی است.

به گزارش «نماینده» علیرضا سلیمی ضمن گرامیداشت یاد و نام رهبر کبیر انقلاب، در آستانه روز ۱۴ خردادماه، گفت: امام خمینی (ره) قله ای است که کمتر کسی توانست آن را درک کند و خورشید فروزانی است که پناه گرفتن در شعاع آن مهم است.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ایشان اقیانوس زلالی بود که هر کسی بر ساحل آن آرامید، دارای روح لطیف شد اما اقیانوسی که عمق آن را کمتر کسی درک کرده است.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) عالم مجاهد، فقیه عالم، فیلسوف اصولی و زمان شناس بود، ادامه داد: بر همین اساس ایشان توانست تحولی را در مبانی و نوع نگاه به مسائل جهانی ایجاد کند؛ در واقع امام (ره) توانست یک ملت را بیدار کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه حکمت در بیانات امام (ره) همواره مشهود بود و این هنر بزرگی محسوب می شود، افزود: ایشان عاشق پابرهنه ها، جنوب شهری ها و طبقات فرودست بود؛ افرادی که انقلاب اسلامی را پاسداری کرده و در دوران دفاع مقدس نقش آفرینی کردند.

سلیمی با تاکید بر اینکه رهبر کبیر انقلاب در اصول حکمرانی تحول ایجاد کرد و توانست چارچوب های پذیرفته شده جهانی را درهم بشکند و نظم خود ساخته را دچار تحول معنادار کند، گفت: این مهم بدلیل این بود که ایشان هیچگاه از قدرت های پوشالی هراسی نداشت.

وی یادآور شد: امام (ره) فردی شجاع بود و با کسی مماشات نمی کرد؛ به عنوان مثال زمانی که یکی از نزدیک ترین افراد به ایشان ذره ای انحراف پیدا کرد، وی را از بیت خودش دور کرد و با کسی تعارف نداشت.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی خطاب به مسئولان، خاطرنشان کرد: امروز بیش از گذشته نیاز داریم به مبانی امام (ره) بازگردیم و دیدگاه های ایشان را مرور کنیم زیرا راه نجات از مشکلات و دغدغه های امروزی است. حکمت های ایشان می تواند یک ملت را ارتقاء دهد./

نظر شما