شناسهٔ خبر: 176591 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

شورای حکام نمی تواند بر اساس گزارش آژانس علیه ایران قطعنامه صادر کند

میرتاج الدینی عضو هیات رئیسه فراکسیون نیروهای انقلاب اسلامی در مجلس تاکید کرد: ایران را نمی توانند براساس توافقی که طرف های مقابل آن را اجرا نمی کنند، محکوم کنند.

به گزارش «نماینده»، سیدمحمدرضا میرتاج الدینی با اشاره به گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی علیه فعالیت هسته ای ایران و احتمال صدور قطعنامه علیه ایران در شورای حکام گفت: گزارش آژانس ظلم آشکار است که متاسفانه این سازمان بین المللی همیشه زیر سلطه آمریکا دست به چنین کاری می زند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس تاکید کرد: بر اساس حقوق بین الملل نمی شود ملت و کشوری را نسبت به قراردادی که طرف مقابل آن را نقض کرده و به تعهدات عمل نکرده، محکوم کرد.

وی توضیح داد: ایران سال ها به تعهدات توافق برجام عمل کرده، حسن نیت خود را ثابت کرده است، اساس برجام برای رفع تحریم ها بود اما از یک طرف آمریکا از این قرارداد خارج شد و تحریم ها را اعمال کرد از سوی دیگر سایر کشورها نیز به تعهدات خود عمل نکردند.

این نماینده مجلس گفت:بنابراین مسیری که می خواهند برای صدور قطعنامه علیه ایران طی کنند راه به جایی نخواهد برد و ملت ایران با اقتدار در مقابل هرگونه زیاده خواهی و سلطه‌گری ایستادگی می کنند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای در آستانه برگزاری نشست شورای حکام با انتشار گزارشی تحریک آمیز ادعا کرد که ایران در ارائه پاسخ‌های «معتبر فنی» به سوال‌های این سازمان درباره پیدا شدن مواد هسته‌ای در سه مکان اعلام نشده، ناکام بوده است.

نظر شما