شناسهٔ خبر: 176555 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

مقاومت سنگینی در زمینه اصلاحات فنی و مهندسی وجود دارد/ مردم منتظر اجرای قانون هستند

اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اصلاح قانون شهرداری‌ها در ماده ۱۰۰ اعلام کرد: مقاومت سنگینی در زمینه اصلاحات فنی و مهندسی در کشور وجود دارد اما عزم مجلس اصلاح قانون است.

به گزارش «نماینده»، اقبال شاکری امروز سه‌شنبه در شصت و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اصلاح قانون شهرداری ها و کمیسیون ها در ماده ۱۰۰ و با بیان اینکه مردم منتظر قانون هستند تاکید کرد: این موضوع تا سه هفته آینده در دستور کار صحن مجلس شورای اسلامی قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه مقاومت سنگینی در زمینه اصلاحات فنی و مهندسی وجود دارد، اظهار کرد: تقاضای ما این است که به خاطر مردم کمک کنیم تا فضای کار کارشناسی ایجاد شود چرا که دو پایه اصلی این اتفاقات در مجلس در دستور کار بررسی قرار دارد.

عضو کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر مدیریت یکپارچه شهری افزود: تمام خدمات دهندگان باید تحت یک ضلع باشد و شهردار بتواند پاسخگو باشد که این موضوع نیز در دستور کار مجلس قرار گرفته است، برای ساخت، نگهداشت و بازرسی ایمن در دستور کار عملیاتی قرار می گیرد که همکاری ها در آن بسیار ضروری است.

وی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد برای بررسی اسناد حادثه متروپل در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: نبودن عزم راسخ در کسانی که از این حادثه مطلع بودند، دلیل این حادثه است، می گویند خلا قانونی وجود ندارد مگر نمی توانیم با همکاری این خلا را برطرف کنیم و به راحتی می توانستیم این کار را انجام دهیم. 

شاکری ادامه داد: تمام افراد ذیربط در تمام جلسات سر پروژه حاضر بودن، تمام اتوماسیون اداری طی شده اما جهت اطلاع بوده و تمام کسانی که رونوشت ناظر برجسته سازمان نظام مهندسی به آن ها رسیده و کاری نکردند مقصر هستند.

وی با بیان اینکه تمام آنها این رونوشت را دریافت کردند گفت: ناظر شجاعی که زیر بار فشار مالک زیاده خواه و فضای روانی موجود در شهر که این طرح باید جلو برود، قرار گرفت کنار کشید.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: خرد جمعی در مسکن مهر از سال ۸۹ تا ۹۲ نتیجه بخش بود و همچنین بسیاری از ساختمان های کشور به خوبی و توسط مهندسان برجسته ساخته شده اما تعداد معدود این اتفاقات هم برای ما قابل قبول نیست.

نظر شما