شناسهٔ خبر: 176553 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

خاموشی صنایع هیچ کجای دنیا در اولویت اول برای صرفه‌جویی برق نیست

حسینی کیا عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، گفت: در همه نقاط دنیا خاموشی صنایع در اولویت آخر قرار دارد چراکه خاموشی خسارت گسترده‌ای را به صنعت به ویژه صنایع مادر وارد می کند.

به گزارش «نماینده»، سید جواد حسینی کیا با اشاره به ضرورت برنامه ریزی برای افزایش تولید برق و جلوگیری از قطعی برق در صنایع مادر نظیر فولاد و سیمان، اظهار داشت: کمیسیون صنایع و معادن تاکنون چندین جلسه در این زمینه برگزار کرده و ما نیز بر این موضوع تاکید داریم که خاموشی صنایع خسارت جدی را به ویژه به صنایع مادر نظیر فولاد و سیمان وارد می کند. در هیچ کجای دنیا در خاموشی ها در وهله اول به سراغ صنایع نمی روند. آخرین نقطه ای که به خاموشی آن فکر می کنند حوزه صنعت است.

وی ادامه داد: متاسفانه در کشور ما برعکس گام برداشته می شود و اولویت اول صنایع کشور است. ما حدود13 هزار مگاوات کمبود در حوزه برق داریم. گام هایی برداشته شده تا پایان سال آینده حدود 10 هزارمگاوات را بتوانیم تامین کنیم. از ظرفیت بخش های خصصوی برای این موضوع استفاده شده است. امیدواریم هرچه سریع تر این میزان از تولید محقق شود. اما تا آن زمان نیز نیازمند برنامه ریزی دقیق هستیم. نباید خاموشی برق صنایع مادر نظیر فولاد یا سیمان در اولویت قرار گیرد.

نماینده سنقر در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: خاموشی ها در حوزه صنایع به ویژه صنایع مادر باید به حداقل کاهش یابد. زمانی که حوزه صنعت بر روی زمین می ماند و اشتغال قشر عظیمی تحت تاثیر قرار گیرد وقتی فرد درآمدی ندارد از کجا پول برق خانه خود را بپردازد لذا خاموشی برق صنایع نباید در اولویت اول باشد.

وی در ادامه تاکید کرد: این رویه خسارت جدی را به صنایع وارد می کند و در هیچ کجای دنیا چنین سیاست غلطی در برابر صنایع اتخاذ نمی شود. ما نیز باید این رویه را اصلاح و جلوی خسارت را بگیریم.

نظر شما