شناسهٔ خبر: 176547 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

شناسایی ساختمان‌های ناایمن به تنهایی کافی نیست/ باید تسهیلات برای ایمن‌سازی ارائه شود

آصفری یک عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها گفت: ارائه لیست ساختمان های ناایمن به تنهایی کافی نیست، بلکه باید سیاست های تشویقی در کنار اقدامات نظارتی اعمال شود تا مالکان ساختمان ها برای ایمن سازی ساختمان ها گام بردارند.

به گزارش «نماینده»، محمد حسن آصفری درباره درس هایی که باید از ریزش ساختمان متروپل در آبادان آموخت، بیان کرد: در موضوع ریزش ساختمان متروپل در آبادان در وهله اول باید سازمان نظام مهندسی و سایر دستگاه های نظارتی متولی پاسخگو باشند که چگونه به ساختمانی که بنای آن استحکام ندارد مجوز افزایش طبقات داده شده است و مجوز ساخت ۴ طبقه به ۱۰ طبقه تغییر کرده است؟

وی تاکید کرد: باید در اولین مرحله با متخلفان برخورد شود تا درسی برای دیگران باشد.

این عضو کمیسیون امور داخلی در ادامه اظهار کرد: متروپل تنها ساختمان غیرمستحکم در سطح کشور نیست و از نظر بنده تنها با شناسایی نمی توان جلوی بحران های آینده را گرفت. امروز لیستی اعلام شده که حدود ۱۳۷ ساختمان ناایمن داریم اما به باور بنده این رقم بسیار بیشتر است.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: باید در کنار اقدامات دستگاه های نظارتی، سیاست های تشویقی نظیر تخصیص تسهیلات در نظر گرفته شود تا خود مردم و مالکان ساختمان های تجاری و مسکونی به سمت ایمن سازی و مستحکم سازی ساختمان ها حرکت کنند. امروز تنها پاساژ یا ساختمان های بلند مرتبه ناایمن در سطح کشور وجود ندارد بلکه حتی خیلی از ساختمان های مسکونی که در حاشیه شهرها ساخته شده‌اند، با کوچک ترین لرزش یا فشاری فروخواهد ریخت و یک بحران ایجاد می کند.

آصفری در پایان تاکید کرد: باید به نحوی سیاست گذاری در این حوزه صورت گیرد که مالکان ساختمان ها ملزم به ایمن سازی ساختمان های ناایمن شده و در عین حال تسهیلات و امکانات لازم نیز در اختیار آنان قرار داده شود.

نظر شما