شناسهٔ خبر: 176516 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

وزارت خارجه راهزنی یونان را در مجامع و دادگاه های بین المللی پیگیر باشد

یعقوب  رضا زاده عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: وزارت امور خارجه ایران از طریق دیپلماسی و سیاسی با احضار سفیر یونان و پیگیری موضوع در مجامع و دادگاه های بین المللی باشد.

به گزارش «نماینده» یعقوب رضا زاده با تاکید براینکه بعد از انقلاب اسلامی تا امروز ایران با یونان مشکلی نداشته است، گفت: دولت یونان بدون در نظر گرفتن روابط بین المللی و توسعه دوستی و تعامل با کشور ایران، دست به توقیف نفتکش ایران زد.

نماینده مردم سلماس در مجلس ادامه داد: متاسفانه کشورهای اروپایی با تحریک آمریکا دست به اقدامات خلاف قوانین بین الملل در مقابل ایران زده اند و اخیرا نفتکش ایران در آب های آزاد بر خلاف معاهدات بین الملل توقیف و محموله آن مصادره شد قطعا دولت یونان باید نسبت به اقدامات غیرقانونی خود پاسخگو باشد.

وی با بیان اینکه اقدام یونان در مجامع بین المللی قابل پیگیری است اظهار داشت: توقیف نفتکش ایران در آبهای آزاد در صحنه بین الملل محکوم است. با این حال دولت یونان در حدی نیست که علیه منافع کشور ما اقداماتی داشته باشد و قطعا به این اقدام غیردوستانه دولت یونان پاسخ خواهیم داد.

رضازاده گفت: توقیف کشی های یونانی که از سوی نیروهای مسلح ایران صورت گرفت باید تشدید شود تا بدانند اگر با ایران مقابله کنند قطعا به ضرر خودشان تمام می شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: وزارت امور خارجه ایران از طریق دیپلماسی و سیاسی با احضار سفیر یونان و پیگیری موضوع در مجامع و دادگاه های بین المللی باشد و نیروهای مسلح ایران به حرکت های غیر دوستانه یونان پاسخ قاطع دهند تا دیگر کشوری جرأت نکند علیه نفتکش های ایران اقدام کند./

نظر شما