شناسهٔ خبر: 176491 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

۲۵ سال عملکرد اصلاحات | فقدان مرزبندی روشن اصلاح‌طلبان با ضدانقلاب موجب افول آنان شد

سلیمی عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه گاهی اوقات اصلاح‌طلبان حتی با منافقین و ضدانقلاب نیز مرزبندی روشنی ندارند، گفت: یک جریان پررنگ در جناح اصلاح طلبان صاحب چنین دیدگاهی است که موجب افول اصلاح‌طلبان نیز شده است.

به گزارش «نماینده»، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس یازدهم درباره عملکرد اصلاح طلبان در 25 سال گذشته اظهار داشت: واقعیت این است که لایه‌هایی از اصلاح طلبان در مبانی اندیشه‌ای و نوع نگاه به مسائل دچار یک نوع التقاط شده‌اند. متاسفانه این التقاط در لابلای گفتار و نوشته‌های آنان تراوش می‌کند.

وی افزود: به همین دلیل هم گاهی اوقات حتی با منافقین و ضدانقلاب نیز مرزبندی روشنی ندارند که ناشی از نوع نگاه برخی از آن‌ها به موضوعات است. یک جریان پررنگ در جناح اصلاح طلبان صاحب چنین دیدگاهی هستند.

نماینده مردم محلات در مجلس با اشاره به دومین دلیل شکست گفتمان اصلاحات خاطرنشان کرد: اصلاح‌طلبان هنگامی که توسط مردم از قدرت کنار می‌روند، چون برای آن‌ها صندلی و قدرت اصل است با هر وسیله‌ای به دنبال تخریب حریف خود و به دست آوردن قدرت هستند. دیگر به مشروع یا نامشروع بودن آن اهمیتی نمی‌دهند.

وی ادامه داد: متاسفانه برخی اصلاح طلبان شعار هدف وسیله را توجیه می‌کند، که همان شعار منافقین است را در عمل پذیرفته اند. به همین علت، به راحتی تهمت می‌زنند، دروغ می‌گویند، شایعه‌سازی می‌کنند و به راحتی از یک خبر مشروح جمله‌ای را انتخاب می‌کنند تا شائبه‌هایی ایجاد کنند. از این رو است که می‌گوییم در دام هدف وسیله را توجیه می‌کند، افتاده‌اند. این باعث شده تا چاقوی کینه سیاسی را پیوسته در هوا بچرخانند. این مورد دومین علت در تبیین چرایی شکست گفتمان اصلاحات است.

حجت‌الاسلام سلیمی با اشاره به سومین علت در شکست گفتمان اصلاحات، تصریح کرد: متاسفانه برخی لایه‌هایی از اصلاح طلبان سلسله شعارهایی دادند و فوری با این شعارها خداحافظی کردند. به طور مثال، اصلاح طلبان برای مدتی شعار «دانستن حق مردم است» را فریاد می‌زدند، اما در مدتی که در راس حکومت بودند حتی نمایندگان مجلس نیز از قراردادهای خارجی اطلاع پیدا نمی‌کردند.

وی افزود: هنگامی که قدرت در اختیار آن‌ها بود به خاطر دارم به شدت مخفی‌کاری می‌کردند. مثلا آقای نوبخت با تمسخر می‌گفت که چرا مردم باید بدانند چند تا کفش داریم.

این نماینده مردم در مجلس گفت: یکی دیگر از شعارهای اصلاح‌طلبان توزیع عادلانه مناصب بود و اینکه مناصب در دست عده‌ای خاص نباشد، باید گفت که آن‌ها نه به معنای واقعی به کلمه آزادی پایبندند و از طرفی هنگامی که قدرت در دست آن‌ها بود به شکل اتوبوسی افراد منتسب به خود را سر کار می‌آوردند.

وی ادامه داد: باید گفت که اصلاح طلبان به شعارهای خود نیز پایبند نیستند و در تلاش هستند تا با جلب افکار عمومی به قدرت برسند.

نماینده مردم محلات در مجلس یازدهم اظهار داشت: قرآن کریم می‌فرماید که نباید به ستون کج بیگانه تکیه داد، متاسفانه این طیف بیش از اندازه به آمریکا تکیه داشتند و غرب را قبله خود می‌دیدند. در این راستا، پیوسته به خورشید غرب سجده می‌کردند. باید با ابراز تاسف گفت که اصلاح‌طلبان دچار وادادگی در مقابل غرب هستند.

وی افزود: این وادادگی سیاسی و اعتقادی باعث شد تا در قضیه‌ای مانند مذاکرات وین نیز همه چیز را به غرب گره زدند. بنده با برخی از اصلاح طلبان بوده ام و به چشم خود دیدم که به محض اینکه کارمند وزارت خانه یک کشور را می‌بینند، آب از دهان آن‌ها راه می‌افتد. یعنی همین قدر عاشق غرب هستند و عاشق افراطی غرب هستند.

این نماینده مردم در مجلس در پایان تاکید کرد: ما هیچ گاه نمی‌گوییم که با هیچ کشوری نباید ارتباط داشته باشیم. بلکه به دنبال تعامل و ارتباط سازنده با همه کشورها هستیم. اما آن‌ها می‌گویند که ارتباط داشته باشیم ولو اینکه کشورها به ما زورگویی کنند. این همان وادادگی است که همه چیز طرف مقابل را به صورت کامل قبول کنیم. عینا همانند سند ۲۰۳۰ که آقای روحانی می‌گفت من از هر چه بگذرم از این سند نمی‌گذرم.

نظر شما