شناسهٔ خبر: 176489 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

نمایندگان نباید در انتصابات دخالتی داشته باشند

توسلی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: نمایندگان مجلس نباید در انتصابات دخالتی داشته باشند، زیرا اگر مدیری مسئولانه به وظایف خود به درستی عمل نکند، معلوم نیست باید یقه چه کسی را گرفت.

به گزارش «نماینده»، فتح الله توسلی با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم عدم دخالت نمایندگان در انتصابات، اظهار داشت: نمایندگان نباید در انتصابات دخالتی داشته باشند، زیرا اگر مدیری مسئولانه به وظایف خود عمل نکند، معلوم نیست باید از چه کسی این قصور مطالبه شود و یقه چه فردی را گرفت.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین گفت: به دلیل ارتباطات نمایندگان با مردم و شناختی که آنها از حوزه انتخابیه دارند، بهتر است دولت از تجربیات و دیدگاه‌های نمایندگان در موارد مختلف استفاده کند.

نماینده مردم کبودرآهنگ و بهار با بیان اینکه انتظار مردم از دولت و مجلس انقلابی بیش از گذشته است ادامه داد: خوب است در انتصاب مدیران همکاری لازم بین مجلس و نهادهای اجرایی وجود داشته باشد و هر دستگاهی به وظایف خود عمل کند.

وی یادآور شد: فرمایش مقام معظم رهبری برای همه حجت است و دولت و مجلس باید با همفکری، همکاری و مساعدت؛ مشکلات اساسی کشور و مردم را حل کنند. قطعا برآیند هم افزایی بین دولت و مجلس موفقیت کشور خواهد بود و قرآن کریم هم به این موضوع تاکید دارد که منازعه سبب شکست می‌شود. بر همین اساس باید هر دو قوه درعین حال که به یکدیگر کمک می‌کنند، وظایف خود را هم انجام دهند.

توسلی خاطرنشان کرد: مجلس به عنوان قانونگذار و ناظر بر دستگاه‌های اجرایی ضمن همکاری باید به وظایف نظارتی خود در تذکر به مسوولان اجرایی، سوال یا حتی استیضاح برای اصلاح امور عمل کند و وظیفه دولت هم اجرای قانون است، دولت و مجلس در این مسیر باید از مشورت یکدیگر بهره‌مند شوند.

نظر شما