شناسهٔ خبر: 176479 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

مطهری: مجلس در سومین سال فعالیتش رفاه بیشتری برای مردم فراهم کند

اردشیر مطهری یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به عملکرد مجلس طی دو سال گذشته، گفت: امیدواریم در سومین سال فعالیت مجلس علاوه بر توجه بیشتر به معیشت مردم و همراه شدن مدیران حاضر در دستگاه های اجرایی با دولت سیزدهم، رفاه و آسایش بیشتری برای مردم فراهم شود.

به گزارش «نماینده»، اردشیر مطهری ضمن تبریک به محمدباقر قالیباف و دیگر اعضای هیئت رئیسه که با کسب آرای نمایندگان، به عنوان رئیس و اعضای هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی انتخاب شدند، گفت: مقام معظم رهبری مجلس یازدهم را «مجلس امید و انتظار مردم » نامیدند که مسئولیت همه نمایندگان را در شرایط سخت اقتصادی ناشی از تحریم های ظالمانه و انباشت کارهای عقب افتاده مضاعف نمود.

وی با بیان این که نمایندگان مجلس با قول ایجاد تحول و تغییرات اساسی در بحث نظارت و قانون‌گذاری موفق به کسب کرسی‌های مجلس شدند، افزود: هر چند نمایندگان همه توان خود را در جهت انجام وظایف نمایندگی بکار گرفتند و اتفاقات خوبی در مجلس یازدهم رقم خورد، اما باید تلاش کنیم بیش از پیش در حد مجلس انقلابی که مورد توقع رهبری معظم انقلاب و مردم است ظاهر شویم.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به عنوان منتخبان مردم در سال گذشته با همه فراز و نشیب‌ها، همه همت و توان خود را در جهت پیگیری مسائل و مشکلات مردم در حدود اختیارات و ظرفیت‌های مجلس به کار گرفتیم که تصمیم شجاعانه و مجاهدانه حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی به عنوان بزرگترین جراحی اقتصادی در طول انقلاب اسلامی برای همیشه در تاریخ این کشور ماندگار شد.

مطهری عملکرد مجلس یازدهم در حوزه معیشت مردم  را در دو بعد قانونگذاری و نظارت راضی کننده تلقی کرد و افزود: در بعد قانونگذاری، ساماندهی یارانه ها به نفع اقشار ضعیف جامعه و جلوگیری از تاراج منابع ملی و هدایت آن به سمت سرمایه گذاری و اقشار نیازمند، آسیب پذیر و کمتر برخوردار و در بعد نظارتی پیگیری نابسامانی بازار و رفع موانع تاخیر در ترخیص کالاهای اساسی، از اقدامات خوب مجلس بود.

وی تصویب طرح جهش تولید دانش بنیان، مانع زدایی از تولید و آسان شدن صدور مجوزهای کسب و کار و برچیدن بساط برخی انحصارها که به منزله ایجاد فرصت اشتغال برای همه مردم به صورت برابر است را از دیگر اقدامات مهم مجلس قلمداد کرد.

نماینده مردم گرمسار در مجلس همچنین تصویب رایگان شدن اینترنت برای دانش آموزان و تصویب کلیات طرح تأمین نیروی انسانی آموزش و پرورش و کلیات لایحه نظام رتبه بندی معلمان را در راستای توجه به حوزه آموزش و پرورش به عنوان بنیان رشد و توسعه کشور برشمرد.

مطهری با اشاره به اینکه در یک سال گذشته مجلس برای ایفای هر چه بهتر نقش نظارتی و قانونگذاری اقدامات موثری را در دستور کار قرار داده و اجرایی نموده است، تصریح کرد: در بعد نظارتی انجام تحقیق و تفحص از شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) و صندوق بازنشستگی صداوسیما با گردش مالی حیرت انگیز در دستور کار قرار گرفت.

وی همچنین از هیئت رئیسه مجلس در خصوص در دستورکار قرار ندادن قرائت گزارش تحقیق و تفحص از صندوق بازنشستگی صداوسیما، انتقاد کرد.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با ابراز خرسندی از تصویب شفافیت قوای سه گانه گفت: این کار اقدام بزرگی بود در راستای حکمرانی صالحانه و لذا بنده به عنوان اولین نفر رای دادم و در راستای رویه شفافیت رای خود را اعلام کردم.

مطهری در پایان با افتخار آمیز خواندن سخن مقام معظم  رهبری که «مجلس یازدهم را از قوی‌ترین و انقلابی‌ترین مجالس پس از انقلاب خوانده بودند» و تاکید معظم له بر انقلابی ماندن، گفت: امیدواریم در سومین سال فعالیت مجلس علاوه بر توجه بیشتر به معیشت مردم، ایجاد اشتغال، صیانت از بیت المال با حذف یارانه هایی که به عده ای خاص تعلق می گیرد، همراه شدن مدیران حاضر در دستگاه های اجرایی با دولت سیزدهم و یا تغییر آنان، رفاه و آسایش بیشتری برای مردم فراهم شود.

نظر شما