شناسهٔ خبر: 176465 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

خودروسازان داخلی انگیزه‌ای برای افزایش کیفیت و کمّیت خودرو ندارند

علی جدی نماینده شیروان عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس خودروسازان داخلی انگیزه‌ای برای افزایش کمیت و کیفیت خودرو ندارند زیرا مردم ناچارند برای خرید خودروهای بی‌کیفیت و گران کنونی نیز صف بکشند.

به گزارش «نماینده» علی جدی با اشاره به نابسامانی بازار خودرو در سالهای اخیر گفت: صنعت خودروسازی با ۳ مشکل کیفیت، کمّیت و قیمت روبه‌رو است؛ از آنجا که نیاز کشور سالانه حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه است اما تولید خودروسازان در بهترین حالت نیز کمتر از یک میلیون دستگاه است، باید بخشی از این کمبود با واردات رفع شود.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی افزود: خودروسازان داخلی انگیزه‌ای برای افزایش کمّیت و کیفیت خودرو ندارند زیرا مردم ناچارند به دلیل کمبود خودرو برای خرید خودروهای بی‌کیفیت و گران کنونی نیز صف می‌کشند.

وی اضافه کرد: برای ترغیب خودروسازان به افزایش کیفیت و رشد تیراژ تولید باید در بازار داخل رقابت ایجاد شود که برای تحقق این مهم از یک سو باید از ظرفیت بخش خصوصی استفاده شود و از سوی دیگر بستر واردات خودرو را فراهم کرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم درباره شرایط واردات خودرو، توضیح داد: واردات باید به گونه‌ای انجام شود که از یک سو نیاز بازار تامین و با انتقال تکنولوژی و فناوری روز دنیا زمینه ارتقا کیفیت فراهم شود و از سوی دیگر برای صنعت خودروسازی نیز آسیبی ایجاد نشود./

نظر شما