شناسهٔ خبر: 176459 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

رهنمودهای رهبر انقلاب تحولی نو در حل مشکلات فرهنگی کشور در آغاز اجلاسیه سوم مجلس است/ انقلابی ماندن در سایه ساده زیستی و مردمی بودن ماندگار است

غلامرضا منتظری نایب رییس کمیسیون فرهنگی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دیدار صمیمی نمایندگان با رهبر انقلاب گفت: موضوعات فرهنگی جزو مسائل اساسی و زیر بنایی کشور محسوب می‌شود، پایه گذاری این مباحث براساس رهنمودهای مقام معظم رهبری در شروع اجلاسیه سوم مجلس یازدهم می‌تواند تحولی نو در حل مشکلات فرهنگی کشور باشد.

به گزارش «نماینده» غلامرضا منتظری، با اشاره به دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی با رهبر معظم انقلاب،گفت: در ابتدای این دیدار رهبر انقلاب سالروز آزادی خرمشهر را یک واقعه و اتفاق تاریخی در تغییر یک معادله‌ تلخ، اما درعین حال شیرین دانستند که ملت ایران را نجات داد.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی افزود: روحیه جهاد و ایثارگری از دیگر موضوعاتی بود که رهبر انقلاب به آنها تاکید ویژه‌ای داشتند و تمام موفقیت‌ها را در توکل به خدا، مجاهدت در راه خدا و عمل جهادی، اخلاص در راه خدا، عزم راسخ و  ابتکار عمل دانستند  تا در سایه توجه به آنها شاهد گره گشایی از مشکلات مردم باشیم.

وی در ادامه  تصریح کرد: در این نشست صمیمی مقام معظم رهبری، نمایندگان مجلس را به تصویب طرح‌هایی با اولویت حل مسائل کشور توصیه کردند و همچنین تاکید نمودند از عقب نشینی تصویب طرح‌هایی که براساس نیازمندی ها و ضروریات کشور محسوب می‌شود امتناع کنند.

منتظری با اشاره به جزئیات صفت انقلابی بودن نمایندگان تاکید کرد: در ابتدای شروع کار مجلس یازدهم، رهبر انقلاب نمایندگان را "انقلابی" خطاب کردند و امروز در این دیدار بعد از دو سال آنها را به "انقلابی ماندن" در سایه ساده زیستی و مردمی بودن توصیه کرده‌اند، تا گوش شنوایی برای شنیدن دردها و مشکلات مردم و زبانی رسا برای بیان مسائل آنها باشند و همچنین در نطق های دستوری، نمایندگان را به بیان راه حل مشکلات مردم از مجاری منطقی سفارش کردند.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: موضوعات فرهنگی جزو مسائل اساسی و زیر بنایی کشور محسوب می‌شود، پایه گذاری این مباحث براساس رهنمودهای مقام معظم رهبری در شروع اجلاسیه سوم مجلس یازدهم می‌تواند تحولی نو در حل مشکلات فرهنگی کشور باشد. باید قدرت و عزت در موضوعات فرهنگی را همچون سایر مسائل روز در دستور کار  قرار دهیم، همچنین کمیسیون فرهنگی در نظر دارد به منظور تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در سال ۱۴۰۱ سلسله نشست‌هایی را با دستگاههای مختلف فرهنگی و هنری جهت ارائه گزارش نهادها و سازمان‌ها در خصوص جهاد تبیین و تحقق شعار سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» برگزار کند.

نظر شما