شناسهٔ خبر: 176437 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

کمیسیون اجتماعی در راستای مسئولیت‌پذیری در قانون‌نویسی طرح‌ها را مورد بازنگری قرار خواهد داد

ولی اسماعیلی رییس کمیسیون اجتماعی مجلس، ضمن تشریح توصیه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی به نمایندگان مجلس با بیان اینکه مسئولیت‌پذیری در قانون‌نویسی یکی از موارد مهمی بود که ایشان به آن اشاره فرمودند تاکید کرد که این کمیسیون در این راستا به بازنگری طرح‌های ارائه شده خواهد پرداخت.

به گزارش «نماینده» ولی اسماعیلی  با اشاره به موارد مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با نمایندگان مجلس بعد از برگزاری انتخابات اجلاسیه سوم مجلس یازدهم، گفت: مقام معظم رهبری بر تصویب قوانین جامع و بلند مدت و لزوم ممانعت از انباشت قوانین تاکید فرمودند، همچنین تصریح کردند قوانین باید به گونه‌ای تصویب شوند که قابلیت اجرایی داشته باشند و دولت توانایی اجرای آنها را داشته باشد.

نماینده  گرمی در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: ما قطعا در این راستا طرح‌هایی که در کمیسیون اجتماعی مطرح بوده را  مورد بازنگری قرار می‌دهیم تا طرح‌هایی که ممکن است دولت توانایی اجرای آنها را نداشته باشد را از دستورکار خارج کنیم.

وی تصریح کرد: رهبری تاکید فرمودند قوانینی که مصوب می‌شوند باید در سطح جامعه تبیین شوند تا مردم در جریان آنها قرار گیرند و اقناع شوند، همچنین به شاخص‌های یک نماینده انقلابی اشاره کردند که مهمترین آنها مسئولیت‌پذیری در قانون‌نویسی برای تصویب قوانینی در جهت تامین منافع ملی بود و تاکید کردند که ما نباید در این مسیر تحت تاثیر فضاسازی‌های بیرونی قرار بگیریم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: رهبر معظم انقلاب اسلامی از نحوه اصلاح ساختار بودجه راضی نبودند، همچنین در مورد سیاست‌های کلی انتخابات نیز تاکید فرمودند با اینکه در مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب شده اما هنوز اجرایی نشده است.  

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: رهبری تاکید کردند که در برنامه هفتم توسعه باید از کلی‌گویی پرهیز شود و نمایندگان باید در این خصوص مساله محور حرکت کنند که قطعا ما این مهم را در کمیسیون اجتماعی مجلس سرلوحه اقدامات خود قرار خواهیم داد.

نظر شما