شناسهٔ خبر: 176436 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

مجلس در تدوین برنامه هفتم، مسئله محوری را سرلوحه کار خود قرار می دهد

زاهدی عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به دیدار نمایندگان مجلس با رهبر معظم انقلاب، گفت: در این دیدار رهبر معظم انقلاب بر تدوین مسئله محور برنامه هفتم توسعه و همچنین مردمی بودن و مسئولیت پذیری نمایندگان مجلس تأکید کردند.

به گزارش «نماینده» محمد مهدی زاهدی،با اشاره به دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی با رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: در ابتدای این دیدار رهبر معظم انقلاب به حماسه آزادسازی خرمشهر اشاره داشتند که رزمندگان با عزم راسخ، توکل به خدا، ابتکار عمل و اخلاص توانستند این حماسه را رقم بزنند و توصیه فرمودند باید در همه مسائل کشور با همین روحیات مواجهه کرد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: همچنین رهبر معظم انقلاب توصیه کردند که اسیر پنجه خواسته‌های حقیر نشویم که می‌تواند این خواسته‎‌ها از مسائل کوچک و ریز مادی تا پُست و مقام و تجملات دنیوی باشد.

توصیه مقام معظم رهبری به «مردمی بودن و مسئولیت پذیری» نمایندگان مجلس

وی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب همچنین بر امانت داری، مردمی بودن، مسئولیت پذیری، دوری از تجملات، ساده زیستی تأکید داشتند و در باب مسئولیت پذیری عنوان کردند که پای قانون خوبی که تصویب می‌کنید محکم بایستید و از طرف دیگر اینگونه نباشد که با آگاهی از رد شدن آن در شورای نگهبان یا ناتوانی دولت در اجرای آن، قانونی تصویب کنید تا فقط مسئولیت آن را از دوش خود بردارید.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تصریح کرد: رهبر انقلاب خطاب به نمایندگان تأکید کردند که مردمی بودن یعنی علاوه بر نشست و برخاست با مردم، گوش شنوا برای شنیدن حرف آنها داشته باشید اما در جایی که امکان اجرای خواسته مردم ممکن نیست با زبان گویا دلایل آن را توضیح دهید که این کار از مصادیق جهاد تبیین است.

وی یادآور شد: همچنین رهبر انقلاب  به پایبندی کامل به قانون اساسی توصیه و خاطر نشان کردند که یکی از چیزهایی که نشانه انقلابی بودن نیست نطق‌های میان‌دستور پر شور همراه با اعتراض و عصبانیت است که این موارد از نشانه‌‎های نمایندگان انقلابی نیست.

زاهدی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در زمینه برنامه هفتم توسعه، گفت: ایشان تأکید داشتند که در این برنامه‌های پنج‌ساله نباید به کلی‌گویی اکتفا شود بلکه دولت و مجلس با نگارش مسئله‌محور برنامه، راه را برای دست‌اندرکاران کشور روشن کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اضافه کرد: رهبر انقلاب تأکید داشتند که ترکیب غلط بودجه هنوز اصلاح نشده که مخاطب این موضوع بیشتر دولت است اما در مجلس نیز نباید با افزایش هزینه‌ها بدون تعیین درآمدهای واقعی و قابل تحقق، به کسری بودجه و مشکلات اقتصادی است، اضافه شود.

وی اضافه کرد: ما در مجلس باید تلاش کنیم تمامی موارد مطرح شده در نشست امروز را سرلوحه کار خود قرار دهیم و نسبت به موارد یاد شده اقدام در جهت اصلاح اقدام کنیم./

نظر شما