شناسهٔ خبر: 176434 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

سخنان امروز رهبر انقلاب باید منشور مجلس در اجلاسیه سوم باشد/رضایت ایشان از چابکی و گزارش‌های به‌موقع دیوان محاسبات

دشتی اردکانی عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: سخنان امروز مقام معظم رهبری باید، منشور حرکت مجلس در اجلاسیه سوم قرار بگیرد و راهبرد اساسی این مجلس براساس فرمایشات رهبر انقلاب به صورت کوتاه مدت و بلند مدت تدوین شود.

 به گزارش «نماینده» محمدرضا دشتی اردکانی  عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به دیدار امروز نمایندگان مجلس با مقام معظم رهبری گفت: امروز نمایندگان توفیق داشتند تا در آغاز اجلاسیه سوم مجلس یازدهم بعد از یک دوره دو ساله کرونایی به صورت حضوری با رهبر انقلاب دیدار داشته باشند و ایشان در این نشست سخنان بسیار مهمی در مورد مسایل روز کشور و مسئولیت‌های مجلس بیان کردند که هر کدام از این بیانات بایدپیگیری شود.

نماینده مردم اردکان در مجلس تاکید کرد: ایشان در این جلسه مجلس را از ارکان اساسی مدیریت کشور برشمردند و فرمودند، با توجه به دشواری‌ها و پیچیدیگی‌های مدیریتی کشور در شرایط خطیر کنونی در حوزه بین الملل و دیگر حوزه‌ها، رفع دغدغه‌ها و مشکلات نیازمند همکاری صمیمانه‌ قوای سه گانه است.

وی ادامه داد: رهبر انقلاب همچنین با توجه به سالروز آزادسازی خرمشهر، این حادثه عظیم را فراتر از پس گیری یک شهر دانستند و فرمودند، فتح خرمشهر درواقع تغییر یک معادله‌ تلخ به یک معادله شیرین بود و ملت ایران نجات پیدا کرد.

دشتی اردکانی اظهار کرد: ایشان همچنین ضمن تاکید دوباره بر انقلابی بودن مجلس یازدهم شورای اسلامی؛ ساده زیستی، مردمی بودن، احساسی نشدن، انقلابی ماندن و ... را از جمله شاخص‌های انقلابی‌گری دانستند.

عضو هیئت رئیسه مجلس تاکید کرد: سخنان امروز مقام معظم رهبری باید، منشور حرکت مجلس در اجلاسیه سوم قرار بگیرد و راهبرد اساسی این مجلس براساس فرمایشات رهبر انقلاب به صورت کوتاه مدت و بلند مدت تدوین شود.

وی اظهار کرد: ایشان همچنین ضمن انتقاد ازتراکم قوانین بر تنقیح قوانین و ایجاد قوانین کارآمد که بتواند راهگشای مشکلات مردم باشد تاکید فرمودند. همچنین رهبر انقلاب از نمایندگان خواستند تا حد ممکن مجلس به صورت لایحه محور حرکت کند تا با قوانین مورد تایید مجلس و دولت و ایجاد همدلی، این قوانین به نحو مطلوب‌تری اجرایی شود.

نماینده مردم اردکان در مجلس با اشاره به سخنان رهبر انقلاب مبنی بر تدوین برنامه هفتم توسعه گفت: با توجه به سخنان ایشان نباید در برنامه‌های پنج ‌ساله توسعه به کلی‌گویی اکتفا کرد و دولت و مجلس باید با نگارش مسئله ‌محور برنامه، راه را برای دست‌اندرکاران کشور روشن کنند.

دشتی‌اردکانی در ادامه بیان کرد: عدم تغییر ساختار بودجه در مجلس یکی دیگر از محورهای سخنان رهبر معظم انقلاب بود و ایشان بر انجام اصلاحات ساختاری در بودجه از سوی دولت و مجلس تاکید داشتند. متاسفانه ترکیب غلط بودجه هنوز اصلاح نشده و نمایندگان باید به دولت کمک کند تا افزایش هزینه‌ها بدون درآمدهای قابل تحقق و غیرواقعی اصلاح شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس در خصوص تمجید رهبر انقلاب از چابکی و گزارش‎های به‌موقع دیوان محاسبات در چند سال اخیر نیز اظهار کرد: مقام معظم رهبری در این دیدار خاطرنشان کردند اخیراً دیوان محاسبات بررسی بودجه بعضی از شرکت‌های دولتی را نیز آغاز کرده که اگر آن را به همه شرکت‌های دولتی تعمیم دهد از جمله امتیازات مجلس یازدهم خواهد بود./

نظر شما