شناسهٔ خبر: 176351 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

تصویب قانون شفافیت منجر به افزایش اعتماد عمومی می‌شود

محمد صفری نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور در مجلس معتقد است شفافیت عملکرد نهادهای حکومتی باعث می‌شود اعتماد مردم نسبت به قوای سه گانه افزایش یابد.

به گزارش «نماینده»، محمدصفر ملک میان با اشاره به اهمیت موضوع شفافیت، گفت: در نظریه سیاسی اسلام و با توجه به تأکیداتی که در دین مبین اسلام وجود دارد، کارگزاران نظام اسلامی باید برای ارتقای سطح رشد جامعه به صورت کمی و کیفی، مشارکت اجتماعی را صورت دهند.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این مشارکت نیز زمانی اتفاق می افتد که مردم نسبت به کارگزاران خود اعتماد داشته باشند و این اعتماد نیز زمانی به وجود می آید که کارگزاران نسبت به مردم از قاعده شفافیت استفاده کنند از این رو شفافیت روی ارتقای اعتماد جامعه تأثیر مستقیم دارد.

وی افزود: در نظام های دموکراتیک نیز روی موضوع شفافیت بسیار تأکید شده و سازوکارها به گونه ای است که این موضوع روی تمام تصمیمات دولتمردان هر کشور تأثیر دارد.

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه تا کنون از این موضوع به صورت قانونی عقب افتاده بودیم، خاطرنشان کرد: مجلس یازدهم این موضوع را در اولویت قرار داد تا به قانون تبدیل شود که باید در جریان آن همه نهادها به جز آنهایی که مباحثی با ابعاد امنیتی دارند، به سمت شفاف سازی عملکرد خود بروند که در نهایت این مهم به افزایش اعتماد مردم بسیار کمک می کند.

نظر شما