شناسهٔ خبر: 176293 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

فیش‌های منتشر شده از دستمزد رانندگان اتوبوس‌ها درست است

زاکانی شهردار تهران گفت: فیش های منتشر شده در فضای مجازی از حقوق و دستمزد رانندگان اتوبوس‌های بی آرتی درست است.

به گزارش «نماینده»، علیرضا زاکانی شهردار تهران، امروز چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت در حاشیه نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره خرابی وسایل حمل و نقل عمومی شهر تهران، اظهار داشت: حدود ۵۰۰ دستگاه پله برقی در تهران وجود دارد که حدود ۲۵۰ تعداد از آن‌ها خراب هستند که تعداد ۱۰۰ دستگاه تا ماه قبل تعمیر شدند و ۱۰۰ عدد دیگر تا پایان این ماه تعمیر می شوند و مابقی تا ۴۵ روز دیگر تعمیر خواهند شد و البته این خرابی ها به علت فرسودگی و عدم رسیدگی در دوران گذشته بر می گردد.

وی افزود: در متروی شهر تهران، کمبود واگن وجود دارد؛ اکنون شهرداری در جهت تامین آن اقدام کرده است تا هم واگن ها نوسازی شوند و هم به تعداد آن ها اضافه کنیم.

شهردار تهران با اشاره به ناوگان اتوبوسرانی استان تهران، گفت: ۲۲۵۰ دستگاه اتوبوس تحویل گرفته شده که تعدادی از آن فرسوده بود. سال گذشته ۱۸۵ دستگاه خریداری و ۵۰۰ دستگاه نوسازی شد و امسال در برنامه خود ۳ هزار و ۲۵۰ دستگاه هم خریداری و هم نوسازی خواهد شد.

زاکانی تصریح کرد: مشکل اخیری که پیش آمد به مصوبه‌ای که ناظر به قانون شورای عالی کار بود بر می‌گشت که نقص ضمنی شده بود و این شائبه را ایجاد کرده بود که حق قانونی در حال تضییع است اما با این حال برای اینکه وظیفه خود را انجام داده باشیم علی الحساب پرداخت کردیم.

وی ادامه داد: نارضایتی مربوط به ۳۰۰ نفر از رانندگان بود و از دیروز در حال ارائه خدمت هستند. در مورد بازداشت رانندگان دستگاه‌های امنیتی باید پاسخ دهند اما افرادی بودند که این جریان را ساماندهی می‌کردند.

وی با اشاره به بازداشت برخی رانندگان، گفت: نیروهای امنیتی باید درباره این مورد اطلاع رسانی کنند اما برخی افراد بودند که تجمعات را ساماندهی می کردند که برخورد با آن ها با بقیه متفاوت است.

شهردار تهران درباره اختلاف خود با شورای شهر تهران، بیان داشت: اختلافی بین بنده و شورای شهر وجود ندارد و این موضوع را تکذیب می کنم و اگر هم اختلاف سلیقه و کارشناسی شده نباشد که باید به مسیر شک کرد و این اختلاف به نظر بنده دوئیّت نیست.

زاکانی با اشاره به شائبه افزایش ۲۵ درصدی کرایه ها، تاکید کرد:  ابتدای سال مصوبه ای که ناظر به ۲۵ درصدی بود و شهرداری طی لایحه تقدیم شورای شهر کرد و بعد از تصویب آن در شورا و فرمانداری آن را تایید کرد که این مسیر یک مسیر قانونی است.

شهردار تهران بیان داشت: فیش های منتشر شده در فضای مجازی از حقوق و دستمزد رانندگان اتوبوس‌های بی آرتی درست است.

زاکانی درباره آخرین وضعیت خودزنی یکی از شهردارها، گفت: این موضوع در حال پیگیری است.

نظر شما