شناسهٔ خبر: 176259 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا

هشدار نسبت به وقوع انحراف در تولید مسکنِ قرارگاهی

مهدی عباسی رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران نسبت به وقوع انحراف در تولید مسکنِ قرارگاهی هشدار داد.

به گزارش «نماینده» مهدی عباسی، عضو شورای شهر تهران  در واکنش به انتقادها درباره ایجاد قرارگاه‌های متعدد در شهرداری و خروجی نامعلوم آنها اظهار کرد: ماموریت‌ها مهم است. اینکه ماموریت‌ها را شهرداری به چه شکلی اجرا می‌کند، مساله‌ای است که دیگر به سلیقه مدیریتی بستگی دارد. 

او ادامه داد: برخی اسم آن را ستاد می‌گذارند، برخی قرارگاه و باید ببینیم نتیجه و دستاورد اهدافی که در قالب این ماموریت تعریف شده، چیست. 

عباسی مناسب بودن واژه قرارگاه را مشروط به محقق شدن اهداف در نظر گرفته شده در آن می‌داند و معتقد است: اگر اهداف محقق شد و دستاوردهای خوبی داشت، استفاده از واژه قرارگاه مناسب است اما در مجموع باید منتظر نتیجه باشیم. 

عباسی در پاسخ به اینکه قرارگاه اجتماعی زودتر از سایر قرارگاه‌ها ایجاد شد و همچنین قرارگاه مسکن، آیا نتیجه را در این دو قرارگاه مطلوب ارزیابی می‌کنید یا خیر؟ تصریح کرد: از قرارگاه اجتماعی اخبار دقیقی ندارم و تنها در حد آماری است که شهرداری ارائه داده و نظری نمی‌دهم اما درخصوص قرارگاه مسکن با توجه به اینکه در بدو شروع کار است، تذکراتی دادم. البته تذکراتی هم که داده‌ام ملاحظاتی بود که از سوی شهرداری رعایت شود تا این قرارگاه به انحراف کشیده نشود. 

عضو شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه رعایت این ملاحظات برای ما در کمیسیون معماری و شهرسازی مهم است، گفت: اصل تولید مسکن ضروری است و هیچکس آن را انکار نمی‌کند، چرا که تهران به تولید مسکن نیاز دارد و امر مهمی است. از آن مهمتر هدایت تولید مسکن به درون بافت فرسوده است که باید عملا با یک تیر دو نشان زده شود و هم تولید مسکن رخ دهد و هم بافت فرسوده نوسازی شود. 

عباسی ادامه داد: اما تولید مسکن یک چارچوب و استانداردی دارد که در جلسات مختلف آن را تعریف کردیم و به بخشی از آن‌ها نیز در صحن شورای شهر پرداخته شده است و نباید تولید مسکن از استانداردهای تعریف شده خارج شود. 

عضو شورای شهر تهران در پاسخ به اینکه واکنش شهرداری به نگرانی‌هایی که شما چه بوده است، گفت: از پیشنهادات و تذکرهای ما استقبال کردند. اما اینکه در اجرا چه مسیری پیش خواهد رفت را پایش می‌کنیم و بر آن نظارت خواهیم داشت تا انحرافی در زمینه اجرای قرارگاه مسکن رخ ندهد.

نظر شما