شناسهٔ خبر: 176250 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

تا کنون ۶هزار نفر از حجاج ایرانی واکسن دریافت نکرده‌اند

احد آزادیخواه رئیس فراکسیون حج و زیارت مجلس گفت: به گفته رئیس سازمان حج در حج امسال، ۴۰ هزار نفر از حجاج برای زیارت بیت‌الحرام به مکه اعزام می‌شوند که تاکنون ۶ هزار نفر آنها واکسن کرونا را دریافت نکرده‌اند.

به گزارش «نماینده»، حجت الاسلام احد آزادیخواه نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به نشست فراکسیون حج و زیارت مجلس با رئیس سازمان حج گفت: در این جلسه که معاونین حج و عتبات رئیس سازمان حج نیز در آن حضور داشتند، جزئیات مربوط به حج تمتع امسال مورد بحث و بررسی قرار گرفت و طبق گفته رئیس سازمان حج افراد بالای ۶۵ سال به حج امسال اعزام  نمی‌شود؛ چرا که عربستان از پذیرش آنها به دلیل پیشگیری از بروز مشکلات و مسائل بهداشتی برای افراد مسن، خودداری کرده است.

رئیس فراکسیون حج و زیارت مجلس اظهار داشت: رئیس سازمان حج همچنین گفت که در مورد تزریق واکسن کرونا نیز طرف سعودی تزریق برکت را نپذیرفته و تنها واکسن‌های سینوفارم و آسترزنکا از جانب عربستان پذیرفته و لذا بنا شده تا حجاجی که واکسن برکت دریافت کردند، واکسن سینوفارم یا آسترازنکا را دریافت کنند.

آزادیخواه خاطرنشان کرد: در حج امسال ۴۰ هزار نفر از حجاج برای زیارت بیت‌الحرام به مکه اعزام می‌شوند که تاکنون ۶ هزار نفر آنها واکسن کرونا را دریافت نکردند.

رئیس فراکسیون حج و زیارت مجلس افزود: برخلاف برخی شایعات مطرح شده هیچ یارانه‌ای برای حجاج اعزامی به بیت‌الحرام در نظر گرفته نشده و تنها موضوعی که وجود دارد این است که افرادی که در سال‌های قبل و زمانی که قیمت ارز ارزان بوده ثبت نام کرده‌اند، سعی شده تا افزایش قیمت ارز حتی‌الامکان و با محاسبات بانکی برای آنها به قیمت روز محاسبه نشود.

نظر شما