شناسهٔ خبر: 176213 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

واردات خودرو؛ به شرط‌ها و شروطه‌ها...

مصطفی طاهری نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: واردات خودرو فقط از طریق ارز حاصل از صادرات خودرو، قطعات و نیرومحرکه خواهد بود.

به گزارش «نماینده»، مصطفی طاهری در رابطه با آزادسازی واردات خودرو، اظهار کرد: یکی از مواردی که در این طرح آمده، آن است که در قبال ارز حاصل از صادرات خودرو و یا قطعات آن، می‌توان واردات خودرو انجام داد. از انجایی که در کشور اکثر خودروها توسط خودروسازان صادر می‌شود، شاهد این هستیم که در برخی موارد بیان شده اجرای طرح به نفع خودروساز است.

وی افزود: قانون بر واردات خودرو توسط تولیدکننده و یا خودروساز تاکید ندارد بلکه هرکس که بتواند خودرو، قطعات و یا نیرومحرکه صادرکند، با ارز حاصل از صادرات می‌تواند خودرو وارد کند.

این مسئول ادامه داد: هر چه میزان واردات بیشتر شود، فضای رقابتی در بازار خودرو بیشتر می‌شود. اگر روند واردات خودرو صعودی باشد، قیمت‌ها کاهش یافته و نقطه تعادل قیمتی کمتر می‌شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: سه سال گذشته در کشور ممنوعیت واردات خودرو بود، شاید بتوان روند واردات خودرو را آزاد کرد تا این مشکل در کشور حل شود، ولی در حال حاضر با ارز حاصل از صادرات خودرو، قطعات و نیرومحرکه، می‌توان واردات خودرو انجام داد.

نظر شما