شناسهٔ خبر: 176125 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

تحقق نتیجه مذاکرات تهران-ریاض به اراده سعودی‌ها بستگی دارد/ عربستان باید مستقل تصمیم بگیرد

ابراهیم رضایی عضو کمیسیون امینت ملی مجلس با اشاره به مذاکرات تهران و ریاض با وساطت طرف عراقی، گفت: مذاکرات پیشرفت‌هایی داشته اما همه چیز به اراده سعودی‌ها بستگی دارد. عربستان باید از یک جانبه گرایی در منطقه دست بردارد و مستقل تصمیم بگیرد.

به گزارش «نماینده» ابراهیم رضایی ، در خصوص آخرین وضعیت مذاکرات ایران و عربستان، گفت: مذاکرات تهران و ریاض با وساطت طرف عراقی پیشرفت‌هایی داشت اما همه چیز به اراده سعودی‌ها بستگی دارد. عربستان باید از یک جانبه گرایی در منطقه دست بردارد و کمتر تحت تاثیر کشورهایی مانند آمریکایی‌ها باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی معتقد است: سعودی‌ها باید مستقل تصمیم بگیرند و به مسئله حقوق بشر در داخل کشورشان هم پایبند باشند.

رضائی با بیان اینکه برای ملاقات وزرای خارجه ایران و عربستان شاید کمی زود باشد اما دور از انتظار هم نیست، اظهار کرد: تقویت روابط تهران و ریاض در تحولات منطقه‌ای تاثیر مثبت دارد. عربستان سرزمین اماکن مقدس است و ما سالانه جمعیت قابل توجهی را از کشورمان راهی حج تمتع می‌کنیم، آنها میزبان زائران خانه خدا هستند لذا در حوزه زیارتی و به عنوان کشور مهم در جهان اسلام، توسعه روابط و نزدیکی دو کشور موجب تسهیل بسیاری از مسائل جهان اسلام می‌شود.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: ایران و عربستان به عنوان کشورهای مهم منطقه می‌توانند در کنار یکدیگر مانع دخالت بیگانگان در مسائل منطقه شوند و همچنین مسائل و موضوعات جهان اسلام را پیگیری و مرتفع کنند.

نظر شما