شناسهٔ خبر: 176108 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

مهلت ۷۲ ساعته به خودروسازان برای ارائه نقشه راه ارتقای کیفیت

نجابت سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور در مجلس، از مهلت ۷۲ ساعته این کمیسیون به ایران خودرو و سایپا برای ارائه نقشه راه ارتقای کیفیت خودرو داخلی خبر داد.

به گزارش «نماینده»، روح الله نجابت در تشریح نشست روز گذشته (سه شنبه) کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این جلسه با دستور بررسی تاثیر کیفیت خودرو داخلی بر تصادفات جاده ای، افزایش سرقت و تامین امنیت داخلی خودرو برگزار شد، گفت: این نشست با حضور نمایندگانی از پلیس راهور ناجا، وزارت راه و شهرسازی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، گروه صنعتی ایران خودرو و سایپا، سازمان ملی استاندارد و کارشناس مرکز پژوهش‌ها برگزار شد.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پس از ارائه گزارش دستگاه‌های مختلف و تولیدکنندگان خودروهای داخلی، مصوب شد ضمن مکاتبه با پلیس راهور و نیروی انتظامی، گزارشی کامل از تصادفات جاده‌ای کشور به تفکیک عوامل موثر انسانی، خودرویی، راه و جاده و درصد تقصیر عوامل فوق و آمار سرقت‌های خودرویی براساس فراوانی گروه‌های صنعتی خودرویی داخل و خارج از کشور اخذ شود.
وی افزود: همچنین در این خصوص مصوب شد مدیران عامل گروه صنعتی ایران خودرو و سایپا نقشه راه گروه صنعتی خود را در راستای ارتقای کیفیت و رضایت مردم و طرح‌های توسعه کوتاه‌مدت و بلندمدت ظرف مدت ۷۲ ساعت به کمیسیون ارسال کنند.
نجابت ادامه داد: در ادامه وزارت راه و شهرسازی نیز موظف شد آمار و جانمایی نقاط حادثه خیز جاده‌های کشور را به همراه گزارش عملکرد، برنامه و راهکارهای اجرایی وزارتخانه متبوع در راستای کاهش تصادفات جاده‌ای به کمیسیون ارسال کند.
وی درباره تکلیف تعیین شده وزارت صمت نیز اظهار داشت: وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز ملزم به اعلام سیاست‌های دولت در راستای ارتقای کیفیت خودرو داخلی با راهکارها و برنامه‌های اجرایی مطلوب به این کمیسیون شد.
سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: در نهایت مقرر شد بعد از جمع‌بندی گزارش‌ها، جلسه بعدی کمیسیون به منظور بررسی راهکارها و برنامه‌هایی در راستای ارتقای کیفیت خودرو با حضور وزرای راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت، مدیران عامل ایران خودرو و سایپا، پلیس راهور، رئیس سازمان ملی استاندارد برگزار شود.

نظر شما