شناسهٔ خبر: 176077 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

استفاده از کارشناسان مانع از لوث شدن تحقیق و تفحص ها می شود

نصرالله پژمانفر در حاشیه بازدید از سایت نماینده عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس تاکید کرد که با اصلاح فرایند تحقیق و تفحص می توان از لوث شدن این ابزار نظارتی جلوگیری کرد.

به گزارش «نماینده»، نصراله پژمانفر با اشاره به اصلاح آیین نامه داخلی مجلس در بخش فرایند تحقیق و تفحص ها، گفت: انجام تفحص با حضور صاحب نظران دیوان محاسبات و مرکز پژوهش ها قطعا به قوی تر شدن گزارش نهایی کمک می کند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کارشناسان بر بسیاری از موضوعات اشراف و تسلط دارند و مسیر پرونده ها را در جهت صحیح قرار می دهند تا نتایج مطلوب حاصل شود.

وی با بیان اینکه از حضور کارشناسان دو دستگاه مرتبط مجلس در تحقیق و تفحص ها استقبال می کند، اظهار داشت: امیدوارم بتوان در آینده با حضور کارشناسان مرکز پژوهش ها و دیوان محاسبات تحقیق و تفحص ها از لوث شدن و رها بودن خارج کرد و به نتیجه مطلوب رسید.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل 90 مجلس تاکید کرد: بیشتر وقت نمایندگان صرف پیگیری مسائل حوزه انتخابیه شود، از این رو زمان کافی برای طی کردن مراحل تحقیق و تفحص ندارند در عین حال لازمه انجام تفحص طی مسیر منطقی است و باید ازحاکم شدن فضای سیاسی در انجام تفحص دوری کرد. بنابراین برای موثرتر شدن این بازوی نظارتی مجلس مسائل را ضابطه مند کرد و با دقت مضاعف مباحث را پیش برد./

نظر شما