شناسهٔ خبر: 175977 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

خودروسازان با عرضه قطره چکانی خودرو به التهاب بازار دامن می‌زنند

سیدعلی موسوی نماینده ملکان عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید هرچند خودروسازان کمبود قطعه را دلیل عرضه کم خودرو به بازار می‌دانند اما در بازدیدها دیده شده که خودروها به دلیل نبود قطعاتی که به وفور در بازار یافت می‌شود، ناقص مانده‌اند.

به گزارش «نماینده» سید علی موسوی، با انتقاد از گرانی افسارگسیخته قیمت خودرو، گفت: مافیای خودرو از کاهش قیمت این کالا جلوگیری می‌کند و در بسیاری از اظهارات، تورم را دلیل گرانی خودرو می‌دانند حال آنکه اکنون خود رشد بهای خودرو بر کل بازار تاثیر داشته و افزایش آن موجب رشد تورم خواهد شد.

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی با ایجاد جنگ روانی تلاش می‌کنند قیمت خودرو را افزایش دهند، افزود: قوه قضاییه و سازمان بازرسی باید به این موضوع ورود کند زیرا ترک فعل‌هایی در این صنعت رخ داده است.

وی تقاضای کاذب را یکی از دلایل افزایش قیمت خودرو برشمرد و اضافه کرد: در حالیکه تقاضای واقعی بازار حدود یک میلیون و 500 هزار دستگاه است در هر طرح فروش فوری، میلیون‌ها نفر ثبت نام می‌کنند که این وضعیت موید  وجود تقاضاهای کاذب در بازار است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه درباره مافیای صنعت خودرو افشاگری می‌کنم، ادامه داد: مافیای خودرو تلاش می‌کند با ایجاد عطش در بازار، قیمت‌ها را افزایش دهند براساس گزارش‌های ارائه شده در برخی پارکینگ‌های خودروسازان خودرو همچنان دپو شده است که باید سوال کرد در شرایطی که بازار نیازمند عرضه بیشتر خودرو است چرا این شرکت‌ها با عرضه قطره چکانی به التهاب بازار دامن می‌زنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: هرچند خودروسازان کمبود قطعه را دلیل عرضه کم خودرو به بازار مطرح کی‌کنند اما در بازدیدها دیده شده که خودروها به دلیل نبود قطعاتی ناقص مانده‌اند که این قطعات در بازار به وفور یافت می‌شود؛ به طور مثال خودرو به دلیل نبود آینه در کف پارکینگ مانده است.

نظر شما