شناسهٔ خبر: 175964 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

اقدامات وزارت علوم برای حل مشکلات دانشجویان بازگشته از اوکراین

دانشجویان.jpg سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی از اقدامات وزارت علوم نسبت به اعتبارسنجی دانشگاه‌های اوکراین برای جذب دانشجویان ایرانی بازگشته از اوکراین به کشور خبر داد.

به گزارش «نماینده»، رضا حاجی‌پور با اشاره به بازگشت دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل از اوکراین به کشور، گفت: متأسفانه شرایط جنگ اوکراین و روسیه موجب شده گروه زیادی از دانشجویان ایرانی محصل در اوکراین درس و تحصیل خود را نیمه کاره رها کرده و به ایران بازگردند.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزارت علوم نیز در راستای جذب این دانشجویان در دانشگاه‌های داخل کشور، نسبت به اعتبارسنجی دانشگاه‌های اوکراین اقداماتی را انجام داده و این اقدامات ادامه هم دارد.

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس  یادآور شد: گروهی از این دانشجویان با تأیید وزارت علوم و از طرف این وزارتخانه به اوکران اعزام شدند که این گروه می‌‎توانند در دانشگاه‌های کشور مشغول به تحصیل شوند ولی بخش دیگر که با انتخاب خود به اوکراین رفتند اعتبارسنجی علمی برای دانشگاه‌های مبدأ این دانشجویان صورت خواهد گرفت و پس از تأیید وزارت علوم این دانشجویان می‌توانند تحصیل خود را در داخل ادامه دهند.

وی اضافه کرد: کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس پیگیر وضعیت این دانشجویان خواهد بود و این موضوع را تا حصول نتیجه نهایی پیگیری می‌کند.

نظر شما