شناسهٔ خبر: 175902 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

مسئولین آمریکا دچار پراکنده گویی و زیاده خواهی شده اند

ابراهیم عزیزی شیراز ابراهیم عزیزی تاکید کرد:مسئولین آمریکا دچار پراکنده گویی و زیاده خواهی شده اند اما اگر بتوانند مبتنی بر منطق صحبت کنند ما آنرا می شنویم

به گزارش «نماینده»، ابراهیم عزیزی  در خصوص اظهارات اخیر وزیر خارجه امریکا گفت: ما امروز در مذاکرات هسته ای به مرحله ای رسیدیم که موضعی روشن،منطقی و بر اساس منافع ملی ارائه می دهیم و بارها اعلام کردیم در چارچوب این راهبرد از مذاکره استقبال می کنیم اما آمریکایی ها نتوانستند خود را با دنیا در مذاکرات هماهنگ کنند.

وی افزود:مسئولین آمریکا دچار پراکنده گویی و زیاده خواهی شده اند اما اگر بتوانند مبتنی بر منطق صحبت کنند ما آنرا می شنویم ولی چنگ زدن به هر شاخه ای و حرف زدن از هر موضوعی که هیچ ارتباطی به برجام و موضوع هسته ای ندارد از جانب آمریکایی ها برای ما قابل پذیرش نیست اما همین که هیئت حاکمه آمریکا و احزاب مسلط بر این کشور نتوانستد در موضوع مذاکرات هماهنگ شوند نشان دهنده نا به سامانی در سیاست خارجی این کشور است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت گفت:حرف و اصول جمهوری اسلامی ایران کاملا روشن و مشخص است و هر زمان آمریکا و طرف های مذاکره آماده باشند چند شرط اصلی ما یعنی تضمین منافع اقتصادی،راستی آزمایی و رفع تحریم ها را بپذیرند ما برای توافق مشکلی نداریم.

وی تاکید کرد:آمریکایی ها در خواب هم نخواهند دید مذاکراتی خارج از برجام و پیوند زدن آن به سایر موضوعات و ما به هیچ وجه پذیرای این موضوعات نخواهیم بود.

عزیزی در خصوص بازگشت تحریم ها حتی در صورت توافق و ادعای آمریکا در این باره گفت:اگر توافقی صورت گرفت و آمریکا از تعهدات خود عدول کند جمهوری اسلامی پیش از آمریکا به نقطه اولیه ی پیش از توافق بازخواهد گشت .

نظر شما