شناسهٔ خبر: 175901 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خبرگزاری دانشجو

بخشنامه شیوه نقل و انتقال فرهنگیان خلاف سیاست‌های کلی خانواده است

فاطمه قاسم پور رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی گفت: در بند ۲ سیاست‌های کلی خانواده، خانواده‌محوری در قوانین و مقررات، برنامه‌ها، سیاست‌های اجرایی و... مورد تأکید قرار گرفته و مشخص است که بخش‌نامه شیوه نقل و انتقال فرهنیگان، در این بندها خلاف این سیاست‌های بالادستی است.

به گزارش «نماینده»، فاطمه قاسم پور رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی، با اشاره به بخشنامه ۱۴۰۱ وزارت آموزش و پرورش با موضوع شیوه نقل و انتقال فرهنگیان گفت: این بخش‌نامه از زمان ابلاغ تاکنون مشکلات بسیاری را برای بانوان فرهنگی ایجاد کرده و علاوه بر این در تعارض با اسناد بالادستی و سیاست‌های کلی خانواده است.

وی گفت: مطابق این بخش‌نامه، انتقال بانوان فرهنگی متأهل با قیودی همراه شده که تا پیش از این نبود و زنان به راحتی می‌توانستند در محل خدمت همسر خود مشغول به کار شوند. اما در این بخش‌نامه، شرایط و قیود اعمال‌شده، وضعیت را سخت و پیچیده کرده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تشریح کرد: مطابق بند ۲ و ۳ بخش ج این بخش‌نامه، زنان فرهنگی که همسر آن‌ها در سمت‌های مدیریتی دستگاه‌های دولتی اشتغال دارند و یا شاغل نیروهای نظامی و انتظامی هستند و همچنین زوجین فرهنگی که اداره محل خدمتشان در دو استان یا منطقه مختلف است، با حداقل ۵ سال سنوات تجربی امکان انتقال به محل خدمت همسر خود را دارند.

وی با اشاره به سیاست‌های کلی خانواده گفت: در بند ۲ سیاست‌های کلی خانواده، خانواده‌محوری در قوانین و مقررات، برنامه‌ها، سیاست‌های اجرایی و... مورد تأکید قرار گرفته و مشخص است که بخش‌نامه جدید در این بندها خلاف این سیاست‌های بالادستی است.

رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش نظارتی مجلس نسبت به دستگاه‌های اجرایی گفت: طی چند روز گذشته با استفاده از ظرفیت نظارتی مجلس، طی نامه‌ای به وزیر آموزش و پرورش این موضوع را گوشزد و مطالبه اصلاح آیین‌نامه مذکور به صورت عاجل را مطالبه کردم.

قاسم‌پور تأکید کرد: در مجلس از ظرفیت‌های نمایندگی مردم در راستای پیشبرد و حل مسائل زنان استفاده خواهم کرد و در همین مسیر، تا حصول نتیجه مدنظر درین موضوع، پیگیری‌ها ادامه خواهد یافت.

نظر شما