شناسهٔ خبر: 175899 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

اقدام مجلس نور شفافیت را به تاریک‌خانه‌ها شرکت های دولتی رساند

احد آزادیخواه سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: امروز با تصمیم نمایندگان مبنی بر تصویب کلیات طرح دو فوریتی شفافیت قوای سه‌گانه و دستگاه‌های اجرایی و سایر نهادها، نور شفافیت به تاریک‌خانه‌ها رسیده است.

به گزارش «نماینده»، احد آزادی خواه سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی ، در خصوص ابعاد مختلف طرح شفافیت قوای سه‌گانه و دستگاه‌های اجرایی و سایر نهادها، گفت: امروز مطالبه مردم از مجلس انقلابی در حد علی خود به تصویب رسید. نمایندگان، دیوان محاسبات، دستگاه‌های اجرایی، شرکت‌های دولتی، نهادهای عمومی غیر دولتی و موسسات مختلف ملزم به شفافیت در حوزه کاری خود شدند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه شفافیت‌ می‌تواند در حوزه سلامت اقتصادی، گشایش اقتصادی، سرعت دهی به سرمایه‌گذاری‌ها، تجارت بین المللی، افزایش تراز تجاری کمک کند، عنوان کرد: شرکت‌های دولتی مانند پالایش و پخش فرآورده های نفتی و شرکت گاز نیز مشمول قانون شفافیت می‌شوند و از آنجایی که همواره نمایندگان نگران بودند تمرکزی بر روی بودجه این شرکت‌ها نیست این طرح مصارف، درآمدها و منابع آنها را ساماندهی می‌کند.

وی با بیان اینکه با وجود شفافیت قوای سه‌گانه و دستگاه‌های اجرایی و سایر نهادها می‌توان در حوزه پیشرفت اقتصادی، اشتغال و تولید با نگاهی دقیق، بدون رانت و سوء استفاده اقدامات را پیش برد، تصریح کرد: مردم دسترسی به اطلاعات و تصمیمات به برخی از نهادها نداشتند و این نیاز برای شفاف‌سازی آنها وجود داشت.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، عوان کرد: امروز با تصمیم نمایندگان در تصویب طرح شفافیت قوای سه‌گانه و دستگاه‌های اجرایی و سایر نهادها نور شفافیت به تاریک‌خانه‌ها رسیده و مردم می‌توانند در ویترینی شفاف به هرآنچه که علاقه مند هستند در حوزه مصوبات شوراها، تصمیمات و اقدامات اقتصادی، درآمدهای مالی، پاداش ها و پرداخت‌ها دسترسی و نظارت داشته باشند.

نظر شما