شناسهٔ خبر: 175875 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

اعمال تحریم جدید خلاف ادعای غربی‌ها در مذاکرات است/ آمریکایی‌ها درگیر جنگ‌های داخلی و حزبی هستند

نوش آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اختلافات داخلی آمریکا، گفت: مصوبه اخیر مجلس نمایندگان آمریکا و اعمال تحریم جدید علیه ایران خلاف مسائل و ادعای غربی‌ها در مذاکرات است و این مسئله در مذاکرات و احیاء برجام تاثیر خواهد گذاشت.

به گزارش «نماینده»، در واکنش به طرح مصوب مقابله با پهپادهای ایران در مجلس نمایندگان آمریکا، گفت: آمریکایی‌ها هیچ گاه صداقت نداشتند، آنها در طول مدت مذاکرات ادعا می‌کردند که پیگیر حل مشکلات ایران و خواهان توافق و احیاء برجام هستند اما تصویب چنین طرح‌هایی برخلاف ادعاهایشان است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، افزود: البته شایان ذکر است که نه تنها مجلس نمایندگان آمریکا با دولت هماهنگ نیست کما اینکه برخی از نمایندگان به ویژه حزب جمهوری خواه دنبال ایجاد مانع در مقابل رئیس جمهور ایالات متحده هستند. در مجموع آنها درگیر جنگ‌های داخلی و حزبی هستند که این اختلافات برای ما مشکل آفرین خواهد شد.

وی در ادامه اظهار کرد: این چنین تصمیم‌ها اختلالاتی را در سطح بین الملل ایجاد می کند و قطعا در مذاکرات برجام هم تاثیرگذار است. این نوع مصوبات با توافق و احیاء برجام هماهنگ نیست و قطعا به بی اعتمادی جمهوری اسلامی ایران نسبت به ایالات متحده دامن می‌زند.

نوش آبادی یادآور شد: ما در مباحث کلان تصمیم گیری علی رغم اختلاف هایی که وجود دارد به اجماع می‌رسیم اما در امریکا اجماعی برای مذاکرات وجود ندارد و این مسئله به جنگ قدرتی که در امریکا است بر می گردد. آنها اگر می خواهند صادقانه معاهده ای را امضا کنند باید ارکان تصمیم گیریشان با هم هماهنگ باشد.

نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلسدر خصوص نقش دولت آمریکا در جلوگیری از افزایش تحریم‌ها، گفت: ساختار حکومت در امریکا نوعی است که دولت می‌تواند با نفوذ در مجلس هرچند حزب جمهوری خواه از نفوذ حداکثری برخوردار است، نقش آفرین باشد. رئیس جمهور آمریکا باید مانع افزایش تحریم ها علیه ایران شود زیرا این مسئله قطعا در مذاکرات مورد تاکید قرار گرفته و دولت و مجلس باید خود را برای بازگشت به برجام آماده کنند.

نظر شما