شناسهٔ خبر: 175873 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

خیز بلند کشور برای مقابله با ابرچالش های توسعه

کریمی فیروزجایی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی بر لزوم تمرکز بر رفع ابرچالش های توسعه کشور تأکید کرد.

به گزارش «نماینده»، علی کریمی فیروزجایی  با اشاره به عزم موجود برای مقابله با ابرچالش‌ها، گفت: مشکلات پیری جمعیت، محیط زیست، ریزگردها و کمبود آب آشامیدنی و کیفیت تولیدات زراعی در شمار ابرچالش های آینده کشور قرار دارند.

نماینده مردم بابل در مجلس با تأکید بر ضرورت توجه به ابعاد زیانبار این مشکلات افزود: توان مدیریتی، تجربی و علمی برای برون رفت از چالش‌های مدیریتی و توسعه ای در کشور وجود دارد.

دبیرکل جامعه اسلامی فرهنگیان کشور با یادآوری نقش مردم در حل چالش های بنیادی، عنوان کرد: حل چالش های اساسی کشور بدون همراهی و مشارکت مردم بویژه نخبگان میسر نیست.

نماینده مردم بابل در مجلس با اظهار اینکه توسعه امری چندبعدی و جامعه محور است افزود: طرح های کلان توسعه در کشور باید متناسب با چالش ها و پتانسیل های داخلی بررسی و عملیاتی شود.

کریمی فیروزجایی با اشاره به نقش راهبردی نخبگان علمی و سیاسی در رهانیدن کشور از حجم فزاینده مشکلات توسعه ای گفت: نخبگان علمی و سیاسی قطب نمای اصلی کشور در رسیدن به ساحل آرامش هستند.

نماینده مردم بابل خاطرنشان کرد: ظرفیت های عظیم انسانی، اقتصادی و فرهنگی کشور برای غلبه بر مشکلات نقطه امید و مایه مباهات است.

دبیر هیات رئیسه مجلس یازدهم تصریح کرد: قوه مقننه با احاطه بر مشکلات اساسی کشور برای چاره اندیشی در خصوص چگونگی عبور از مشکلات عزم قاطع دارد.

عضو خانه ملت همگرایی قوای سه گانه و مردم را رمز پیشرفت کشور دانست و افزود: انسجام و وحدت ارکان توسعه کشور و آحاد مردم رافع مشکلات عمده کشور است.

این مسئول پارلمانی با انتقاد از برخی تلاش ها برای ایجاد یأس و بدبینی در مردم افزود: امید آفرینی در پرتو مدیریت جهادی و انقلابی وظیفه مهم مسئولان و نخبگان جامعه است.

عضو مجمع نمایندگان مازندران افزود: تصمیم سازی‌های مبتنی بر عقلانیت، قانونگرایی و اراده های ایمانی راهبرد اساسی در روند پیشرفت کشور است. تدوین پیوست فرهنگی ضامن موفقیت و پیشرفت طرح های توسعه قوای سه گانه در کشور است.

نظر شما