شناسهٔ خبر: 175868 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

تهران باید با نگاهی مبتکرانه و تحول گرایانه اداره ‌شود

سروری نایب رئیس شورای شهر تهران گفت: نگاه شورای شهر تهران، اداره مبتکرانه و تحول گرایانه شهر است.

به گزارش «نماینده»، پرویز سروری، در نشست خبری صبح شنبه به مناسبت روز شوراها اظهار کرد: یکی از اولین دستورات حضرت امام خمینی بحث شوراها بود و این حاکی از نگاه ایشان به مسائل مهم کشور داشت.

وی ادامه داد: پیام تاریخی امام خمینی متقن تر از قانون اساسی بود و این نگاه ایشان نسبت به مردمی بودن شورا را نشان می‌دهد.

سروری با اشاره به راهپیمایی روز قدس گفت: از مردم عزیز تشکر می‌کنم آنها بعد از دو سال جلوه‌ای از نشاط اجتماعی را نشان دادند و این حماسه‌ای بزرگ از ایرانیان بود و بنده روز گذشته را یکی از باشکوه‌ترین راهپیمایی‌های روز قدس میدانم.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: این راهپیمایی نه در سطح شهرها و روستاهای ایران بلکه در تمامی کشورهای اسلامی به وقوع می‌پیوندد و امروز روز قدس یکی از دغدغه‌های رژیم صهیونیستی است.

سروری با اشاره به فوت نادر طالب زاده گفت: وی یکی از چهره‌های فرهنگی انقلاب اسلامی بود و امیدواریم راه پر فروغ وی توسط مجاهدین عرصه فرهنگ و هنر ادامه پیدا کند.

نایب رئیس شورای شهر تهران درباره روز خلیج فارس بیان کرد: این روز بسیار مهم است زیرا خلیج فارس ظرفیت عظیمی برای اقتدار و عزت ایران است و استفاده از این آب راه باید همراه با منافع ملی ایران باشد و اقتدار و عظمت ایران بر این آبراه بسیار تعیین کننده و غیر قابل عقب نشینی است.

وی ضمن اشاره به روز کارگر گفت: امروز مراسمی به مناسبت روز کشور برگزار می‌شود و این روز را به همه کارگران تبریک میگویم.

سروری اظهار کرد: شورای شهر تهران از همان ابتدا اعلام کرد که شورایی مبتنی بر آموزه‌های اسلامی است و مطالبه جدی ما این است که شهر باید با نگاهی تحول گرایانه و مبتکرانه اداره شود و هر روز باید شاهد ارائه خدمات مفید به مردم باشیم همه مصوبات شورای شهر برای حل مشکلات است و شورای شهر تهران و شهرداری باید منسجم حرکت کنند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: تحول اساسی باید با همکاری و مشارکت مردم انجام شود تصمیمات در شهر تهران باید با کمترین خطا شکل گیرد و بر همین اساس سازمان نوآوری مستقیماً زیر نظر شهردار قرار گرفت اما مطالبات ما نیز جدی تر شده است تا طرح‌های فناورانه و مبتکرانه هر روز بیشتر شود.

سروری در ادامه در پاسخ به این سوال که چه تضمینی وجود دارد که شورای ششم به وعده‌های خود عمل کند، گفت: توقع مردم در ۱۲ سال مدیریت دکتر قالیباف بسیار بالا رفته و سطح توقعات مردم را از مدیریت شهری بالا برده‌اند که این را فرصت می‌دانیم.

نایب رئیس شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: شورای ششم باید بتواند آن خدمات را تکرار کند تا به وعده‌های خود عمل کند. مردم ما گفتار درمانی زیاد شنیده‌اند و از ما عملکرد می‌خواهند.

وی اظهار کرد: به مردم وعده داده بودیم که جلوی فساد را بگیریم و خدمات روان ارائه دهیم. بیش از ۵۰ درصد در مصوبات شورای شهر در کاهش صدور زمان پروانه بوده و تا خردادماه این زمان را از ۱۴ ماه به دو الی سه ماه کاهش خواهیم داد.

سروری تصریح کرد: بعد از تعطیلات ساعت کاری معاونت شهرسازی تا ساعت ۸ خواهد شد تا مردم بتوانند مراجعه کنند.

نایب رئیس شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: نکته دوم این است که عدم مراجعه حضوری را در دستور کار قرار دهیم و یکی از موضوعاتی که موجب بروز تخلف و فساد است مواجهه افراد متقاضی با مأموران است که باید با دنیای مجازی و سامانه‌های مناسب به حداقل برسد.

وی اظهار کرد: در همین خصوص، دوستان با طراحی که کرده اند و با کمک و نظارت شورای شهر تا چهار ماه آینده مراجعه حضوری تا ۸۰ درصد کاهش خواهد یافت.

سروری بیان کرد: این موضوع نظارت شورا را به شدت افزایش خواهد داد و برای این موضوع زمان‌بندی تنظیم می‌شود که هر گونه تخلف را می‌تواند به ما هشدار دهد.

نایب رئیس شورای شهر تهران عنوان کرد: ضمانت را باید در عمل انجام داد. تضمین ما در تحقق وعده‌ها و شعارها است.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص آخرین وضعیت جسمانی چمران عنوان کرد: ایشان سلام رساندند و شرایط سلامت ایشان روند خوبی پیدا کرده و تا یکی دو هفته آینده شاهد حضور ایشان در شورای شهر خواهیم بود.

سروری در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه آیا مدیریت شهری و شورای شهر در دوره جدید ابرپروژه خاصی را در نظر دارد یا خیر، گفت: این موضوع حتماً در دستور کار بوده و هست و در سال جاری چند پروژه بزرگ را در دستور کار داریم که مدیریت شهری باید انجام دهد.

نایب رئیس شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم زمان صدور پروانه را کاهش دهیم خود ابرپروژه محسوب می‌شود و طبیعتاً باید در بخش‌های عمرانی اقدامات مناسبی انجام شود تا هم افزایی در این زمینه صورت گیرد.

وی تصریح کرد: ۱۲۴۰ هکتار بوستان جنگلی به ظرفیت‌های موجود فضای سبز طی این هفت ماه اضافه شد و این نشان دهنده عزم جدی مدیریت شهری و شورا است. در ابتدا باید از ظرفیت‌های جاری و ساری استفاده بهینه کنیم. در مترو باید خطوط جدید را افتتاح کنیم اما اولویت این است از خطوط فعلی استفاده حداکثری شود.

سروری عنوان کرد: امتداد یادگار امام (ره) در دستور کار ما در سال جاری است که می‌تواند در ارائه خدمت مؤثر به مردم اثرگذار باشد.

نظر شما