شناسهٔ خبر: 175865 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

تعلل بایدن برای خارج کردن نام سپاه از FTOبیانگر قدرت ایران است

رحیمی جهان آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد تعلل بایدن برای خارج کردن نام سپاه از فهرست گروه‌های تروریستی خارجی آمریکا در راستای فراهم کردن زمنیه مذاکرات منطقه ای است.

به گزارش «نماینده»، جلیل رحیمی جهان آبادی ، در رابطه با تعلل بایدن برای خارج کردن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران از فهرست گروه‌های تروریستی خارجی آمریکا (FTO)، گفت: ایالات متحده در مذاکرات اخیر به دنبال دستاورد مشخص به منظور توجیه خروجش از برجام است.

نماینده مردم تربت‌جام و تایباد و باخرز و صالح آباد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع خروج ترامپ برای آمریکایی ها دستاوردی نداشته زیرا ایران به لحاظ تعداد سانتریفیوژ، سطح غنی سازی و غیره در شرایط بهتری از قبل برجام قرار دارد.

وی با اشاره به اهداف تعلل آمریکایی برای خروج نام سپاه از فهرست گروه های تروریستی وزارت خارجه این کشور، ادامه داد: آمریکایی ها می خواهند میان مسائل منطقه ای و سپاه پیوند ایجاد کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: همچنین باید اذعان کرد این تعلل به نوعی ایجاد مقدمه در راستای برگزاری مذاکرات بعدی نسبت به مسائل منطقه ای و نفوذ کشورمان است.

رحیمی جهان آبادی با اشاره به اینکه پس از قرار گرفتن نام سپاه در فهرست گروه‌های تروریستی خارجی آمریکا (FTO)، کشورمان نیز "ستاد فرماندهی ارتش آمریکا" در خاورمیانه و شرق آفریقا را به عنوان نیروی تروریستی اعلام کرد، گفت: باید اذعان کرد اگر بنا باشد نیروهای تروریستی سنتکام را از فهرست تروریستی خود خارج کنیم، نسبت به ضربات و آسیب های آمریکایی ها به کشورمان مانند شهادت شهید سلیمانی پاسخی نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه آمریکایی ها در مذاکرات هسته ای خواسته هایی دارند که با آرمان های ما همخوانی ندارد، بیان کرد: در واقع آنها می خواهند زمینه مذاکرات منطقه ای را مطرح کنند که ما بنایی نداریم در این خصوص وارد گفتگو شویم لذا آمریکا تلاش می کند حضور منطقه ای سپاه را به مذاکرات هسته ای و برجام گره بزند که مورد پذیرش نیست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه حضور منطقه ای و سپاه بخش عمده ای از قدرت چانه زنی کشورمان محسوب می شوند، خاطرنشان کرد: باید یاداور شد آمریکایی ها بر سر میز مذاکره با کشوری که ضعیف باشد حاضر نمی شوند از این رو اصرار آنها برای نگه داشتن نام سپاه در فهرست تروریستی مذکور، بیانگر نقطه قوت کشورمان است.

نظر شما