شناسهٔ خبر: 175845 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

اروپایی‌ها خود را متحد و کشورهای اسلامی را متفرق کردند

میرتاج الدینی نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: اروپایی‌ها و غرب خود را متحد کردند و اتحادیه اروپا را تشکیل دادند، اما کشورهای اسلامی را متفرق کردند.

به گزارش «نماینده»، حجت الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج الدینی ظهر امروز در جمع راهپیمایان روز جهانی قدس در استان بوشهر اظهار کرد: روز قدس روز فریاد وحدت بخش و عامل وحدت بین همه مسلمین است چرا که آزادی قدس آرمان مشترک همه مسلمانان جهان است.

وی بابیا اینکهروز قدس میراث بزرگ رهبر کبیر انقلاب امام خمینیاست، اضافه کرد: با گذشت چهل و اندی سال از راهپیمایی‌هایی روز قدس می‌توان گفت پایان این راهپیمایی‌ها به مسجد الاقصی، آزادی قدس و برپایی نماز در مسجد الاقصی به امامت آیت‌الله خامنه‌ای ختم خواهد شد.

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: بعد از دو سال که شرایط کرونایی اجازه نمی‌داد راهپیمایی قدس با شکوه برگزار شود، شکر خدا را که امسال با برطرف شدن آن شرایط سخت کرونایی بار دیگر ملت ایران به صحنه آمدند.

میرتاج الدینی بیان کرد: در بوشهر امروز شاهد حضور بی نظیر و باشکوه زنان و مردان انقلابی و روزه‌دار برای دفاع از آرمان بین‌المللی انقلاب یعنی آزادی قدس هستیم.

وی ادامه داد: اهمیت روز قدس به این است که پس از چهل و اندی سال ۲ راهپیمایی سراسری وجود دارد که جز در شرایط کرونایی هرگز تعطیل نشداند؛ راهپیمایی ۲۲ بهمن و راهپیمایی روز قدس.

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: امام خمینی با نگاه خدایی و تیزبین خود روزی را تعیین کردند برای راهپیمایی در همه عالم یعنی ملت‌ها کنار با هم افزایی روحیه آزادی قدس را تکرار کنند تا وعده الهی تحقق یابد. از این رو همه مسلمانان سراسر جهان بر خود تکلیف می‌دانند که در راهپیمایی روز قدس شرکت کنند.

میرتاج الدینی خاطر نشان کرد: مبانی مختلفی برای حمایت از فلسطین و مبارزه با رژیم صهیونیستی وجود دارد؛ مبانی تاریخی-سیاسی، ایمانی-تکلیفی، اعتقادی- ایدئولوژیکی و راهبرد آینده.

وی بااشاره به مبانی تاریخی-سیاسی مبارزه با رژیم صهیونیستی اظهار کرد: اکنون بیش از ۷۰ سال از ظلم، جنایت و ستم علیه مظلومین فلسطین می‌گذرد، هر رئیس‌جمهوری در آمریکا فرق نمی‌کند جمهوری خواه و یا دموکرات از هر جناح و حزبی باشد یک تعهد مشترک دارد و آن حمایت کامل از پدیده نامشروع خود در منطقه یعنی رژیم صهیونیستی است. لذا می‌بینیم که روسای جمهور آمریکا با همه وجود از رژیم اسرائیل حمایت می‌کنند.

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس عنوان کرد: رئیس جمهور سابق آمریکا، ترامپ جنایتکار تا آنجا پیش رفت که قدس را به عنوان پایتخت رسمی اسرائیل اعلام کرد و حتی سفارتخانه خود را به آنجا فرستاد.

میرتاج الدینی گفت: بعد از هفت قرنی که جهان اسلام خلافت به ظاهر اسلامی داشت (دوره عباسیان) و اسلام در جغرافیای گسترده جهان از شرق تا غرب تا سرزمین‌های چین هندوستان و غرب تا مرزهای فرانسه و اسپانیا پیش رفته بود وقتی دوره امپراتوری عثمانی در سال ۶۵۶ هجری قمری فرا رسید اگرچه خلافت امپراتوری عثمانی با پرچم اسلام بود، اما آن‌ها فقط در ظاهر اسلام را داشتند و در باطن حقیقت اسلام که عدالت، ولایت و آرمان‌های قرآنی بود بیگانه بودند، اما تا جنگ جهانی امپراتوری عثمانی ادامه داشت و استعمارگران برای این که مسلمانان را متفرق کنند و به کشورهای کوچک تجزیه کنند آمدند با اختلاف و ایجاد نظام مذهبی و نژادی باعث شدند تا ده‌ها کشور اسلامی پراکنده و تجزیه شوند.

وی خاطر نشان کرد: اگر ۵ کشور قدرتمند جهان حق "وتو" دارند، اما هیچ کدام از آن‌ها از جهان اسلام نیستند و با این همه عظمت صندلی‌ای ندارد تا نگاه اسلام را به طور متمرکز بیان کند.

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: اروپایی‌ها و غرب خود را متعهد کردند و اتحادیه اروپا را تشکیل دادند، اما کشورهای اسلامی را متفرق کردند تاجایی که کشورهای اسلامی مرزها را به روی هم بستند و برای رفت و آمد به ویزا نیازمند شدند در حالی که اروپایی‌ها ویزای شینگن برای خود قائل شدند و مرزها را به روی خود باز گذاشتند.

میرتاج الدینی بیان کرد: امیدواریم دوباره وحدت در میان بلاد اسلامی برگردد و اعتماد میان کشورهای اسلامی روان شود تا با قدرت و عظمت جهان اسلام به خود برگردد.

وی تشکیل جهان رژیم صهیونیستی با چهار هدف دانست؛ ایجاد صلح در منطقه، امپراطوری نیل تا فرات، مقابله با وحدت، خیزش و قیام مسلمانان در جهان و تسلط بر منابع انرژی و فسیلی منطقه.

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به اینکه ایجاد سلطه در منطقه انقلاب اسلامی در ایران برای مقابله با اهداف استکباری و استعماری بود، افزود: نمی‌توانیم انقلاب خود را داشته باشیم، اما در برابر رژیم صهیونیستی ساکت باشیم چرا که انقلاب ما همزاد مبارزه با رژیم صهیونیستی است.

میرتاج الدینی بابیان اینکه انقلاب اسلامی با پیروزی خود و بیرون کردن شاه اولین ضربه را به رژیم طاغوت زد، تصریح کرد: اگر بخواهیم آرمان حمایت از مستضعفین و مسلمین جهان تحقق بخشیم تنها راه قدس است.

وی بابیان اینکه یک انقلابی نمی‌تواند از مسئله فلسطین غافل بماند، اظهار کرد: آن‌هایی که در فتنه ۸۸ شعار دادند "نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران" مسیر و آرمان انقلاب منحرف شده بودند و هر کس از این به بعد هم چنین اندیشه‌ای داشته باشد انحراف از مسیر روشن انقلاب است.

میرتاج الدینی خاطر نشان کرد: مبانی تکلیفی و راهپیمایی قدس در واقع مقابله با ظلم و استکبار و حمایت از مظلوم جزء تکالیف قرآنی است که گفته می‌شود هرکس ندای مظلومی را بشنود و به حمایت و نخیزد مسلمان نیست.

وی حضور میلیونی در راهپیمایی قدس را جواب مظلومیت مردم فلسطین دانشت که ۷۰ سال است ۸ میلیون نفر از آن‌ها آواره هستند.

میرتاج الدینی با اشاره به مبانی ایدئولوژیکی مبارزه با رژیم صهیونیستی گفت: این مبانی این است که حوادث مهمی در آخرالزمان در منطقه فلسطین اتفاق خواهد افتاد بازیگران بین المللی اعم از صهیونیست یهودی و صهیونیست مسیحی آمریکا و غرب در این حوادث نقش‌آفرین هستند در مقابل آن وعده الهی این است که بندگان صالح خدا هم نقش تعیین کننده در این حوادث دارند. اگرچه غرب رسانه استکباری خود شبیه سازی قیام و ظهور حضرت مهدی نسبت به آمدن حضرت مسیح در منطقه  گفته‌اند، اما این‌ها گوشه‌ای از آن تاریخ است. تاریخ قطعی و پیشگویی قطعی آخرالزمان و مسجد الاقصی و آزادی قدس را قرآن بیان کرده است.

وی با اشاره به اینکهچهارمین راهبرد ما برای آینده نابودی اسرائیل این است، بیان کرد: آزادی قدس و نابودی اسرائیل راهبردی اصلی جمهوری اسلامی است.

نظر شما