شناسهٔ خبر: 175835 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

وجود نگاه بین‌المللی و استکبارستیزی بر حضور مردم در راهپیمایی روز قدس

نیک بین رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی گفت: مسئله فلسطین یکی از مسائل مهم، پیچیده و ضروری جهان است، به طوری که راهپیمایی روز قدس، حتی از مراسم‌هایی نظیر ۲۲ بهمن و ۱۳ آبان هم مهم‌تر است.

به گزارش «نماینده»، جواد نیک‌بین با بیان اینکه در خصوص روز قدس یک نگاه بین‌المللی و استکبارستیزی بر مقوله حضور مردم در کل جهان اسلام حاکم است، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین راهپیمایی‌های سالیانه ایران اسلامی در روز قدس انجام می‌شود و حضور تمامی افراد با هر نوع گرایش‌ فرهنگی، سیاسی و اجتماعی در این روز حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه در چند دهه گذشته فشارها بر ملت فلسطین بیشتر شده و البته قدرت اسرائیل هم رو به افول بوده است، عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب نیز سال‌ها قبل، به درستی پیش‌بینی کرده بودند که اسرائیل ۲۵ سال آینده را نمی‌بیند. این روزها شاهد هرج و مرج در دنیای استکبار هستیم و بر اساس اخبار رسیده، اختلاف بسیار شدیدی در درون اسرائیل به وجود آمده و به زودی اضمحلال رژیم صهیونیستی را همه شاهد خواهیم بود.

عضو کمیسسون فرهنگی مجلس با اشاره به برخورد دوگانه غرب در قبال جنگ در اوکراین و فلسطین، بیان کرد: ما در هیچ کجای دنیا اصلاً به دنبال جنگ نبوده و نیستیم و همان‌گونه که مخالف جنگ اسرائیل با فلسطین هستیم مخالف جنگ روسیه با اوکراین هم می‌باشیم. بدون شک در هر کجای دنیا جنگ باشد به ضرر مردم و انسانیت است.

نیک‌بین با بیان اینکه انسان‌های بی‌گناه بسیاری در دنیا به دلیل سیاست‌های غلط کشورها در حال خرد شدن هستند، افزود: اینکه غربی‌ها به کشته شدن چشم آبی‌های اوکراینی واکنش نشان می‌دهند اما از ۷۰ سال گذشته تاکنون نسبت به جنگ اسرائیل با مردم فلسطین و جنایت‌هایی که در حق این مردم می‌شود هیچ عکس‌العملی نداشته‌اند، نشان می‌دهد که بین انسان‌ها تفاوت قائل هستند.

وی بیان کرد: غربی‌ها قائل به این هستند نفعی که اوکراینی‌ها برایشان دارند، فلسطینی‌ها ندارند و دنیای اوکراین با فلسطین و لبنان متفاوت است، آنها کشورهای جهان سوم را انسان نمی‌دانند و کشته‌های فلسطینی را بی‌ارزش و کشته‌های اوکراینی را ارزشمند می‌دانند.

نماینده مردم کاشمر در مجلس تاکید کرد: هر چند اسرائیل تسلیحات موشکی هسته‌ای و نظامی بسیار و حمایت‌های دنیای غرب و پول‌های جهان عرب و به ظاهر پشتیبانی کدخداهای عالم را به همراه دارد، اما بر اساس آموزه‌های قرآنی، هرکسی که ایمان داشته باشد و در راه حق پایدار باشد، به نتیجه می‌رسد. روزی خواهد رسید که جوانان، نوجوانان و حتی سالخوردگان جهان هم آزادی فلسطین را شاهد باشند.

نظر شما