شناسهٔ خبر: 175823 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

شریفیان: غربی‌ها سال‌هاست با ریاکاری به تشویق صهیونیست‌های جنایتکار پرداخته‌اند

شریفیان عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: غربی‌ها به ویژه کشورهای اروپایی سال‌هاست که با ریاکاری اشغال، غارت و الحاق غیر قانونی فلسطین را در ظاهر محکوم می‌کنند، اما به جای تحریم و اعمال مجازات، به تشویق صهیونیست‌های جنایتکار می‌پردازند.

به گزارش «نماینده»، مهدی شریفیان در خصوص توجه رسانه‌های غربی به اتفاقات اوکراین و بی توجهی به مظلومیت مردم فلسطین، بیان کرد: جنگ اوکراین باعث شد دورویی سران جنایتکار رژیم صهیونیستی و کشورهای غربی متحد آن در عرصه بین‌­الملل آشکار شود. غربی‌ها به ویژه کشورهای اروپایی سال‌هاست که با ریاکاری اشغال، غارت و الحاق غیر قانونی فلسطین را در ظاهر محکوم می‌کنند، اما به جای تحریم و اعمال مجازات، به تشویق صهیونیست‌های جنایتکار می‌پردازند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: امروز افکار عمومی دنیا حق دارد که بپرسد چرا سران کشورهای غربی پس از حمله روسیه به اوکراین این کشور را به سرعت تحریم کردند، اما با وجود اینکه چندین دهه اشغال فلسطین را می‌بینند هیچ اقدامی علیه رژیم غاصب صهیونیستی انجام نمی‌دهند؟

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: این در حالی است که از زمان وقوع درگیری میان روسیه و اوکراین، شیوه‌های سرکوب مردم فلسطین از جمله به شهادت رساندن غیر نظامیان و کودکان، سرکوب مردم در خیابان‌ها، تخریب خانه‌های مردم توسط اسرائیل و... به طور تصاعدی افزایش یافته است در حالی که رسانه های غربی ضمن سکوت درباره این جنایات در فلسطین، به صورت گسترده به پوشش تحولات اوکراین می‌پردازند.

شریفیان با اشاره به اینکه از سوی دیگر هیچ کدام از کشورهای غربی تاکنون در واکنش به جنایات صهیونیست‌ها سفارتخانه‌ خود را از سرزمین‌های اشغالی خارج نکرده‌اند، تصریح کرد: نقض حقوق بشر علیه فلسطینیان تاکنون منجر به هیچ گونه تحریم اقتصادی علیه رژیم غاصب صهیونیستی و مشابه آنچه علیه روسیه اعمال می‌شود، نشده است. درحالی که روسیه دست به تهاجمی زده است که آمریکا و اتحادیه اروپا خود، مسئول آن هستند.

وی با اشاره به روز قدس و شرکت در راهپیمایی این روز تاکید کرد: پیام روز قدس حضرت امام خمینی(ره) اهمیت و بزرگداشت این روز را برای همگان مشخص کرده است. امام خمینی(ره) سال‌ها ‏‏با دشمن انسانیت خواندن رژیم غاصب صهیونیستی، خطر این رژیم جنایتکار و ضرورت کوتاه کردن دست اسرائیلی‌ها را از منطقه به مسلمانان جهان اسلام به ویژه اعراب منطقه گوشزد کردند، اما متاسفانه این روزها شاهدیم که رژیم‌های دست نشانده عربی در خلیج فارس با پذیرفتن ننگ و خفت عادی سازی روابط با صهیونیست‌ها، ضمن خیانت به آرمان مقدس فلسطین و قبله اول مسلیمن جهان، سفارتخانه‌های خود را نیز در سرزمین‌های اشغالی دایر کرده‌اند، از این رو امسال روز قدس برای ما از اهمیت خاصی برخوردار است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: درحالی که کشورهای مرتجع عربی دنبال ایجاد روابط دیپلماتیک با غاصبان قدس شریف هستند، اجتماع مردم آزادیخواه دنیا در حمایت از قدس و فلسطین می‌تواند در خنثی کردن این توطئه و همچنین احقاق حقوق مردم مظلوم فلسطین و تقویت جبهه مقاومت تاثیرات بسزایی داشته باشد.

نظر شما