شناسهٔ خبر: 175787 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

نورچشمی‌ها با مصوبه مجلس دیگر نمی‌توانند از رانت‌های ویژه استفاده کنند

سلیمی عضو هیات رئیسه مجلس با اشاره به مزایای قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، گفت: با اجری دقیق این مصوبه مجلس، برخی از نورچشمی‌ها دیگر نمی‌توانند از رانت‌های ویژه استفاده کنند لذا شاهد حذف امضاهای طلایی، رونق تولید و افزایش سرمایه‌گذاری خواهیم بود.

به گزارش «نماینده» علیرضا سلیمی،  با اشاره به تایید طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار از سوی شورای نگهبان، گفت: دولت اجرای قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار مجلس را باید در اولویت قرار دهد تا مسیر صدور مجوزهای کسب و کار به ویژه برای جوانان هموار شود، یکی از مشکلات در حوزه کسب و کار بروکراسی پیچیده است که با اجرای این قانون، اصلاح می‌شود.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار کرد: با اجرای قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار برخی از نورچشمی‌ها دیگر نمی‌توانند از رانت‌های ویژه استفاده کنند به تعبیری دیگر، امضاهای طلایی با  اجرای این قانون حذف خواهد شد.

وی با اشاره به مشکلات سرمایه‌گذاران و موانعی که بر سر آنها وجود دارد، گفت: در این قانون مسائل به نوعی لحاظ شده که موجبات رونق تولید و افزایش سرمایه گذاری فراهم خواهد شد، اجرای خوب قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار همچنین باعث سوق نقدینگی از بازارهای غیرمولد به سمت بازارهای مولد می‌شود. اگر قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار دقیق اجرا شود، می‌تواند در مدیریت نقدینگی در کشور باشیم.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، مصوبه خوبی است و شرط تاثیرگذاری آن، اجرای خوب، با دقت و با سرعت از سوی دولت است.

نظر شما